رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: دستورات ویژه قضایی به منظور تسریع و رفع موانع موجود در پهلوگیری کشتی‌های حامل جو وارداتی صادر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان بندرعباس- مجتبی قهرمانی گفت: دستگاه‌های متولی مکلف شدند نسبت به بسیج تمامی امکانات برای ترخیص فوری اقلام دپو شده در محوطه و انبار‌های گمرک و بندر شهید رجایی، به سرعت اقدام نمایند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان این دستورات ویژه را در اجرای سیاست‌های کلان دستگاه قضایی و از باب نظارت بر حقوق عامه، در جریان بازدید از بندر شهید رجایی بندرعباس اتخاذ کرد.

در ادامه این بازدید تصمیمات لازم به منظور تشدید اقدامات نظارتی در جهت کنترل ورود و خروج به بندر و تسریع در جهت تعیین تکلیف و ترخیص کالا‌های اساسی دپو شده در بنادر، گمرکات و در کشتی‌ها و لنگرگاه‌ها اتخاذ و به مسئولین مربوطه ابلاغ شد.

عدم پهلوگیری این کشتی‌ها در بندر شهید رجایی بندرعباس به گفته قهرمانی، ناشی از عدم تعامل، عدم پیگیری و ناهماهنگی میان ادارات و نهاد‌های متولی بوده که با توجه به حجم زیاد جو وارداتی موجود در کشتی‌ها و مسائل به وجود آمده.

این موضوع باعث شده بود کشتی‌های مذکور به مدت ۴ ماه معطل رها شده و محموله ۱۳۴ هزار تنی جو روی دریا نگهداری و در معرض خطر تضییع قرار گیرد.

قهرمانی می‌گوید: باید فوراً بیش از ۹ هزار تن ذرت و بیش از ۸ هزار تن کنجاله سویا از باب ۱۰ درصد کالا‌های اساسی باقی مانده نیز از این بندر، ترخیص و پس از بارگیری به اقصی نقاط کشور ارسال شوند.

سالانه حدود ۱۰۰ میلیون تن کالا در بندر این گمرک تخلیه و بارگیری می‌شود که این رقم معادل تخلیه و بارگیری ۹۰ درصد کالا‌های کانتینری کشور است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۱۱ بهمن ۱۴۰۰
با این شاهکار که ۴ ماه کشتی روی آب بماند قیمت جو با ارز ۴۲۰۰ تومانی از جو آزاد بیشتر خواهد شد .