مخلص الائمه خواستار تقویت روابط بین استان مرکزی و کشور برزیل در عرصه‌های مختلف اقتصادی و سیاسی و فرهنگی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اراک -مخلص‌الائمه استاندار مرکزی در دیدار با "لودمار گونسالوس د آگیارنتو" سفیر برزیل که به این استان سفر کرده بود با بیان اینکه دولت‌های دو کشورایران و برزیل تشخیص داده اند سطح روابط بالا باشد سخنانش را به شرح زیر عنوان کرد.

برای جمهوری اسلامی ایران، برزیل هم به جهت جایگاه اقتصادی و هم سطح روابط سیاسی کشور مهمی است و خواستار تقویت روابط بین استان مرکزی و کشور برزیل در عرصه‌های مختلف اقتصادی و سیاسی و فرهنگی هستیم.

جایگاه ایران در منطقه بسیار مهم است، موقعیت ژئوپلیتیک ایران در جهان کم‌نظیر است، به همین دلیل به درستی دولت‌های دو کشور تشخیص دادند تا سطح روابط بالا باشد که باید آن را حفظ کنیم به شرط این که علاوه بر رده‌های سیاسی در حوزه اقتصادی و روابط بین بازرگانان و تجار نیز این پایداری و استحکام وجود داشته باشد.

استاندار مرکزی با بیان اینکه سفیر هر کشوری در کشور میزبان می‌تواند نقش بسیار مهمی در توسعه روابط بین دو کشور داشته باشد و همانطور که جایگاه ایران در منطقه ویژه و خاص است جایگاه استان مرکزی نیز کم نظیر است، حدود یک چهارم نخبگان ایران متعلق به این استان است.

استان مرکزی هم قطب اقتصادی کشور و هم یکی از قطب‌های کشاورزی و فرهنگی و زادگاه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود.

برزیل، کشور بسیار مهمی در آمریکای لاتین و آمریکای جنوبی محسوب می‌شود، و ما می‌توانیم در حوزه‌هایی که نیاز به دو کشور است خدمات خوبی به هم ارائه دهیم، دولت و حکومت تلاش دارد تا به تدریج نقش بخش خصوصی را در کشور پررنگ‌تر کند و این بستر خیلی خوبی برای روابط با کشور‌های برتر اقتصادی ایجاد کند.

بازرگانان و تجار و بخش‌های غیردولتی می‌توانند همکاری خیلی خوبی در این زمینه داشته باشند و از این ظرفیت استفاده کنند و امیدواریم در قالب اتاق‌های بازرگانی مشترک ایران و برزیل روابط دو طرف روز به روز بیشتر و بهتر شود.

در استان مرکزی تجار و بخش خصوصی حضور موثر و مفید دارند و می‌توانند در این زمینه با تجار و بازرگانان برزیل همکاری خوبی داشته باشند تا هم در حوزه فرهنگی و اجتماعی هم خدماتی و مهندسی و صنعتی تعاملات خوبی داشته باشیم.

استاندار مرکزی خواستار تقویت روابط بین استان مرکزی و کشور برزیل در عرصه‌های اقتصادی و سیاسی شد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.