مردم در خراسان جنوبی برای تزریق دُزهای سه گانه واکسن کرونا به مراکز واکسیناسیون مراجعه می کنند تا بتوانند تا حدودی جلوی انتشار کرونا را بگیرند.

باشگاه خبرنگاران جوان بیرجند - سویه امیکرون ویروس کرونا در حال انتشار در خراسان جنوبی است.

مراکز واکسیناسیون کرونا، به مراکز مقابله با این ویروس تبدیل شده اند و با تزریق واکسن به هم استانی ها، تا حدی جلوی شیوع بیشتر ویروس گرفته می‌شود.

به تجربه تلخ پیک های گذشته دچار نشویم

یکی از شهروندان بیرجندی می‌گوید: توصیه پزشکان در حال حاضر تزریق دُز سوم واکسن کرونا است و اگر می‌خواهیم سلامت را چه در حوزه فردی و چه در حوزه اجتماعی حفظ کنیم، باید نگاهی ویژه به واکسیناسیون داشته باشیم.

او گفت: در چنین شرایطی باید حتما واکسن که تضمین کننده ایمنی بدن در برابر ویروس است تزریق شود؛ خراسان جنوبی وارد پیک ششم کرونا شده و اگر می‌خواهیم تجربه‌های تلخ ۵ پیک قبلی تکرار نشود، باید به توصیه‌ها عمل کنیم.

یکی از کارکنان مرکز واکسیناسیون در بیرجند نیز گفت: از چند روز گذشته که تزریق واکسن برای افراد ۹ تا ۱۲ سال نیز مجاز شده است، تعداد زیادی از دانش آموزان به مرکز مراجعه کرده اند.


بیشتر بخوانید


او گفت: طبق تحقیقات انجام شده، اگر می‌خواهیم به شرایط بحرانی در شیوع کرونا نرسیم باید تزریق دُز سوم واکسن کرونا را جدی بگیریم.

پوشش تزریق دُز اول واکسن کرونا در خراسان جنوبی به ۹۰ درصد و پوشش تزریق دُز دوم به بالای ۸۰ درصد رسیده است، اما فقط حدود ۲۲ درصد مردم در خراسان جنوبی دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

از تعطیلی مدارس فردوس تا فوت یک نفر دیگر بر اثر کرونا

اما به سراغ آخرین اخبار و اطلاعات کرونایی می‌رویم.

واقعی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از غیرحضوری شدن آموزش در تمامی مدارس شهرستان فردوس تا پایان هفته خبر داد.

او گفت: بنا به درخواست دانشگاه علوم پزشکی استان و موافقت استاندار، تمامی کلاس‌های درس حضوری مدارس شهرستان فردوس تا پایان این هفته تعطیل است.

شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی نیز با اعلام مبتلایان به ویروس کرونا در شبانه روز گذشته گفت: در شبانه روز گذشته ۵۲۷ آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد و ۳۰۴ بیمار جدید مبتلا به کرونا شناسایی شدند.

او گفت: در این مدت یک نفر بر اثر ابتلا به کرونا در استان فوت کرد و تعداد فوتی‌ها به هزار و ۲۸۴ نفر رسید.

شریف زاده گفت: در حال حاضر ۳۱ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند و ۶ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت نظر هستند.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.