هشتمین همایش ملی قیام تاریخی عاشورا از منظر اهل سنت با حضور مسوولان و علمای شیعه و سنی در سالن اجتماعات تیپ مستقل ۲۸۸ زرهی"سرتیپ شهید سلیمان هاشمزهی" ارتش در خاش سیستان و بلوچستان برگزار شد.

 باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان - رییس دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان در حاشیه همایش ملی قیام تاریخی عاشورا از منظر اهل سنت گفت:  در همایش ملی قیام تاریخی عاشورا افزون بر ۲۰۰مقاله علمی ارائه و مقالات برتر مورد ارزیابی کارشناسان قرار گرفتند.

سلطانعلی میر بیان کرد: این همایش برای هشتمین سال متوالی به همت دانشگاه آزاد اسلامی خاش و مشارکت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت و سایر ارگانها و نهادها برگزار شده است.

وی بیان کرد: آشنا ساختن اقشار جامعه بویژه استادان، دانشجویان و قشر جوان کشور با ارزش‎‌ها و باورهای عاشورایی و کمک به توسعه و استحکام وحدت و برادری از رویکردها و اهداف مهم برگزاری این همایش علمی و تخصصی بود.

مفتی محمد قاسم قاسمی از اساتید دارالعلوم مکی اهل سنت زاهدان نیز در این همایش گفت: محبت اهل بیت(ع) در قلب مردم اهل سنت جا دارد و قیام امام حسین(ع)در راستای اجرای عدالت و مقابله با ظلم و ستم و احیای کلمه الله و سنت های گهربار رسول اکرم (ص) شکل گرفت.

وی ادامه داد: واقعه عاشورا و قیام امام حسین(ع) یک حقیقت تاریخی بوده و ایشان به عنوان یکی از افراد اهل بیت رسول الله(ص) برای تمام مسلمانان اعم از شیعه و سنی یک الگوی شاخص است.

 شهرستان مرزی خاش در ۱۸۵ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار