مدیریت شهری در سال آینده به ازای هر شهروند قمی ۲۸ میلیون ریال هزینه خواهد کرد که این رقم شامل هزینه‌های خدمات شهری و اجرای پروژه‌های عمرانی می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم -  به نقل از  شهرداری قم، سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم گفت: فرآیند تدوین بودجه سال ۱۴۰۱ از مهرماه ۱۴۰۰ در شهرداری قم آغاز و با صرف بیش ۱۰۰۰ نفر ساعت فعالیت بودجه سال ۱۴۰۱ درسه قالب اقتصادی، مأموریتی و برنامه راهبردی تدوین شد.

مجید محمدرضاخانی گفت: بودجه ۱۴۰۱ شهرداری قم بر مبنای دستیابی به چشم انداز بر اساس اهداف هشت‌گانه و ذیل راهبرد‌های ۲۹گانه و سیاست‌های ۸۱گانه تدوین شده است.

او گفت: خروجی سیستم‌های کنترل مدیریت از جمله سامانه بازخورد استراتژیک، سامانه آمار و اطلاعات، سامانه کنترل پروژه و سامانه ارزیابی عملکرد شهرداری قم از جمله منابع کارشناسان برای تدوین بودجه سال آینده بودند.

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم با اشاره به افزایش ۲۲ درصدی بودجه پیش‌بینی شده برای شهرداری قم در سال ۱۴۰۱ نسبت به اصلاحیه بودجه ۱۴۰۰ گفت: بودجه ۱۴۰۱ شهرداری قم به مبلغ ۴۵ هزار میلیارد ریال به شورا برای بررسی و تصویب ارائه شده است.

محمدرضاخانی گفت: بودجه پیشنهادی سازمان‌های تابعه شهرداری نیز شامل ۶۹۲۶ میلیارد ریال منابع و مصارف است که با حذف موارد مشترک با بودجه شهرداری جمعا بودجه پیشنهادی شهرداری قم و سازمان‌های تابعه به میزان ۴۷ هزار میلیارد ریال منابع و مصارف می‌رسد.

به گفته او درآمد‌های ساختمانی، عوارض و بهای خدمات، اوراق مشارکت و فروش اموال غیرمنقول از مهم‌ترین منابع درآمدی در بودجه شهرداری قم در سال آینده خواهند بود.

سرپرست معاونت برنامه ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم  می گوید: بودجه اصلاحیه سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۳۶ هزار میلیارد ریال به تصویب رسیده که ۱۰ هزار میلیارد ریال جاری، ۲۳ هزار میلیارد ریال تملک دارایی سرمایه‌ای و دو هزار میلیارد ریال تملک دارایی مالی است.

محمدرضاخانی با اشاره به اینکه سرانه درآمد حاصل از عوارض و خدمات بها و جرایم پرداختی توسط شهروندان به ازای هر شهروند حدود ۱۳ میلیون ریال است، گف: سرانه هزینه مدیریت شهری شامل هزینه‌های نگهداری شهر مانند رفت‌وروب، ایمنی و نگهداری فضای سبز و بودجه اجرای پروژه‌های عمرانی در سال ۱۴۰۱ به ازای هر شهروند ۲۸ میلیون ریال احصا می‌شود.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار