سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش گفت: یکی از اهداف سازمان منطقه آزاد کیش تبدیل جزیره کیش به عنوان پایتخت و قطب فرهنگی ایران با رویکرد رویدادمحور است.

باشگاه خبرنگاران جوان بندرعباس- حسین شمسیان گفت: جزیره کیش کماکان پایلوت طرح سهمیه بندی سوخت بوده و پس از رفع نواقص و اطلاع رسانی کامل این طرح برای تمام مردم اجرا خواهد شد.

به گفته او در راستای اجرای طرح سهمیه بندی بنزین بر اساس کد ملی در کیش، پمپ بنزین‌های جزیره تجهیز و آموزش‌های لازم به پرسنل این مراکز داده شده است.

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش گفت: شاهد شیب صعودی مبتلایان به بیماری کرونا در جزیره کیش هستیم.

او می گوید: بالا بودن دامنه ابتلا و سرعت انتقال این بیماری باعث نگرانی‌های جدی در بین عموم شده و با توجه به وضعیت جزیره کیش با این شیب در آستانه تغییر رنگ و نزدیک شدن به رنگ قرمز است.

این موضوع را سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش در نشست روز شنبه نهم بهمن با اصحاب رسانه مطرح کرد.

به گفته شمسیان تا این لحظه تصمیمی برای تعطیلی مراکز گرفته نشده و در صورت پیشرفت بیماری این امر اجتناب ناپذیر خواهد بود و سعی بر این داریم تا در فصلی که گردشگر بیشتری به کیش سفر می‌کند این اتفاق رخ ندهد.

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش گفت: در راستای صیانت و حمایت از هنرمندان جزیره کیش از برگزاری رویداد‌های پر خرج و بی فایده که حال مردم کیش و گردشگران را خوب نکند جلوگیری می‌کنیم.

او می گوید: از برگزاری رویداد‌هایی که علاوه بر صرف هزینه‌ها با زد و بند و دلالی برگزار می‌شود جلوگیری خواهیم کرد.

به گفته او  برنامه‌هایی با رویکرد محله محور مورد تایید قرار خواهند گرفت که با رفتار اجتماعی مردم مطابق بوده و هم باعث ایجاد شور و نشاط در مردم کیش شود.

او گفت: مدارس دارای شورایی هستند که حضوری یا غیرحضوری بودن آن‌ها بر اساس نظر شورا و نظر مشورتی ستاد کرونا خواهد بود، بنابراین تشخیص بر عهده مسئولان آموزش و پرورش و معاونت اجتماعی است.

به گفته سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش در وضعیت فعلی ترجیح ما بر این است که مدارس همچنان با وضعیت قبل و به صورت غیرحضوری ادامه یابد.

شمسیان گفت: گروه‌هایی در این خصوص در نظر گرفته شده اند تا پس از تدوین محتوا، بستر‌ها و ابزار‌های ارائه این بسته‌های آموزشی را تعیین کنند و همچنین به دنبال مصوبات قانونی برای رفع ناهنجاری‌های موجود مانند موتورسیکلت‌های شارژی در کیش هستیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۱ ۱۰ بهمن ۱۴۰۰
همین الان هم قطب فرهنگی ایرانه؛ مگه نیست...