رئیس حوزه هنری استان همدان گفت:پرداختن به مضامین و مفاهیم ارزشمند انسانی، اسلامی و بیان آن با زبان هنر، دقیقا مصداق هنر انقلابی فاخر است.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان-محمدمهدی سموات در دیدار با شاعران استان همدان گفت: باید مفهوم بسیط و گسترده هنر انقلابی را درک کرد به تعبیر روشنتر درست است که حیطه فعالیت حوزه هنری محدود به هنر انقلاب اسلامی است، اما این محدوده بسیار گسترده و به وسعت تمامی مفاهیم انسانی حقیقی است.

او گفت: حضور موثر هنرمندان در تصمیمات فرهنگی و هنری حوزه هنری همدان مورد تاکید است و با برنامه ریزی‌های در حال انجام برای تشکیل گروه‌های مشاوره‌ای از بدنه جامعه هنری، در آینده‌ای نزدیک هنرمندان خود برای واحد‌های تخصصصی در حوزه هنری همدان اظهار نظر و برنامه ریزی خواهند کرد.

رئیس حوزه هنری استان همدان گفت: حوزه هنری باید در عرصه‌های تخصصی هنر متعهد و ارزشمند ورود داشته باشد و نباید به هیچ بهانه‌ای از رسالت خاص خود دور شود.

سموات گفت: در درون دولت و نهاد‌های حاکمیتی، نهاد‌ها و سازمان‌های دیگری وجود دارند که وظیفه و رسالت آن‌ها پرداختن به اصل هنر و مسایل مربوط به آن است و نباید به خاطر کم کاری بعضی از این دستگاه‌ها از حوزه هنری انقلاب اسلامی انتظار داشت که ماموریت خود را رها کند و به وظایف دیگر سازمان‌ها بپردازد.

در این جلسه شاعران و فعالان فرهنگی استان دیدگاه های خود را درباره برنامه های فرهنگی و هنری مورد نیاز استان و ضرورت استفاده از ظرفیت های ادبی و فرهنگی استان  بیان کردند.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار