پزشکان متخصص بدخشان برکنار شدند

منابع می‌گویند که در بدخشان به جای افراد متخصص افراد مسلکی سر کار می‌آیند.

منابع محلی در بدخشان می‌گویند که در ادامه برکناری افراد مسلکی از ادارات دولتی، اکنون چهار داکتر متخصص و باتجربه به شمول رئيس و معاون ریاست صحت عامه این ولایت برکنار و به جای آن‌ها افراد طالبان گماشته شده‌اند.
در همین حال نوریه مهربان، یکی از داکتران شفاخانه دولتی بدخشان گفت که داکتر نوشین‌گهر کریمی که در سمت معاونت صحت عامه این ولایت وظیفه اجرا می‌کرد، نیز منفک شده و به جایش یک فرد وابسته به طالبان گماشته شده است.
به گفته مهربان، زمانی‌ که داکتر نوشین‌گهر به وزارت صحت عامه مراجعه می‌کند، می‌گویند که در حکومت طالبان چنین قانونی وجود ندارد که زن آمر باشد و به همین دلیل شما از این سمت منفک شده‌اید.
نوریه مهربان یادآور شد که سیدفاروق، آمر بخش معافیت کتلوی ریاست صحت عامه بدخشان، نیز که بیش از ده سال تجربه در این بخش داشت، برکنار و به جایش یک پرستار بی‌تجربه به‌عنوان آمر این بخش گماشته شده است.
مهربان خاطرنشان کرد افرادی که به این سمت‌ها معرفی شده‌اند، هیچ‌گونه تجربه کاری در بخش صحت و یا مدیریت ندارند.
مسئولان وزارت صحت عامه حکومت طالبان با این‌گونه تعیینات، تهداب بخش صحت را از بین می‌برند.
در همین حال معزالدین احمدی، رئيس اطلاعات و فرهنگ طالبان برای ولایت بدخشان، این ادعاها را رد می‌کند و می‌گوید که مسئولان حکومت محلی طالبان هیچ مسئولان و داکتری را از شفاخانه ولایتی بدخشان برکنار نکرده است.
انتهای پیام/ ر
برچسب ها: بدخشان ، طالبان ، صحت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار