رئیس مرکز ملی فرش دستباف به اهمیت چرخه اقتصادی فعال در کشور اشاره و گفت: با توسعه و رشد هنر صنعت فرش دستباف، مشکلات بیکاری و اقتصادی در کشور مرتفع می‌شود.

فرح‌ناز رافع در بازدید از شرکت‌های فرش قشقایی‌باف فارس ضمن بررسی ظرفیت‌ها، پتانسیل‌ها و توانمندی‌های قالیبافان مسائل و مشکلات آن‌ها را بررسی و تصمیمات اجرایی اتخاذ کرد.

رئیس مرکز ملی فرش دستباف با اشاره به اهمیت چرخه اقتصادی فعال در کشور، گفت: با توسعه و رشد هنر صنعت فرش دستباف، مشکلات بیکاری و اقتصادی در کشور مرتفع می‌شود.

به گفته او، حضور بافندگان و تشکل‌های بخش خصوصی فعال در حوزه هنر و صنعت فرش دستباف در سایر نمایشگاه‌های بین‌المللی در شناساندن بیش از پیش فرش دستباف مناطق مختلف ایران زمین از اهمیت بسزایی برخوردار است.

ضرورت ایجاد زنجیره ارزش فرش در فارس

حمیدرضا ایزدی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس در این بازدید ضمن تشریح فعالیت‌ها و برنامه‌های سازمان در رابطه با هنر صنعت فرش دستبافت، گفت: ایجاد زنجیره ارزش فرش در استان از عمده مطالبات این سازمان در حوزه هنر صنعت فرش دستبافت است که کار‌های خوبی در این زمینه انجام شده است.

او گفت: استان فارس دارای ظرفیت‌ها و توانمندی‌های زیادی را در حوزه فرش دستبافت دارد و در صورت ایجاد بستر‌های مناسب و تامین نقدینگی و تسهیلات مورد نیاز زمینه برای سرمایه‌گذاران در این حوزه فراهم خواهد شد.

رئیس سازمان صمت فارس در رابطه اهمیت ایجاد شرایط توسعه صنعت فرش دستباف در زمینه تولید، گفت: تأمین مشوق‌های صادراتی و تسهیلات مناسب با نرخ بهره کم برای تولیدکنندگان و خریداران از عوامل مؤثر در توسعه و ارتقاء هنر صنعت فرش دستباف در استان است.

شرکت‌های فرش قشقایی‌باف با ظرفیت سالیانه چهار هزار متر مربع، اشتغال ۴۰۰ نفر و بانو بافت ایلات پارس با ظرفیت سالیانه ۳ هزار متر مربع و اشتغال ۱۰۰ نفر در روستای سلطان آباد و شهرک بزرگ صنعتی شیراز فعال هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.