سرپرست اداره کل میراث فرهنگی گیلان از اختصاص اعتبار ۷۵ میلیارد تومانی به طرح‌های توسعه‌ای این اداره کل در سفر هیئت دولت به این استان خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان رشت - ولی جهانی گفت: به منظور تحقق طرح‌های توسعه‌ای اداره‌کل در حوزه‌های تخصصی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان، در سفر هیئت دولت به استان با پیشنهاد اختصاص مبلغ ۷۵ میلیارد تومان اعتبار موافقت شد.

به گفته او این اعتبار از امسال تا پایان سال ۱۴۰۲ تأمین خواهد شد.

با توجه به پتانسیل گردشگری گیلان و شرایط آب و هوایی و برودت موجود بسیاری از بنا‌های استان نیازمند بهسازی و مرمت‌های اضطراری هستند و با عنایت به توریستی بودن استان موزه‌ها نیز در اولویت اعتباری قرار گرفته اند.

از سوی دیگر به جهت بهره مندی از مواهب الهی و پتانسیل‌های موجود به منظور جذب گردشگران داخلی و خارجی اجرای طرح‌های زیرساختی در حوزه گردشگری از اهمیت زیادی در استان برخوردارند.

اعتبارات پیشنهادی در ۴ طرح تأمین و به اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان ابلاغ شد.

ولی جهانی، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی گیلان

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی گیلان  گفت: کمک به ترمیم و بازسازی بنا‌های تاریخی استان گیلان، کمک به ترمیم و بهسازی موزه‌های استان، کمک به اجرای طرح‌های گردشگری استان و کمک به توسعه و تجهیز موزه رشت، مارلیک رودبار، لاهیجان و ماسوله و قلعه رودخان از جمله این طرح ها هستند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.