مسئولان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از مردم خواسته‌اند که برای مقابله با سویه امیکرون کرونا، تزریق نوبت سوم واکسن کرونا و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر- دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اعلام کرده است که از ۲ تا ۸ بهمن، هزار و ۸۰۸ نفر نوبت اول واکسن کرونا، ۳ هزار و ۸۹۰ نفر نوبت دوم و ۲۳ هزار و ۴۲۷ نفر هم نوبت سوم واکسن کرونا را تزریق کردند.

براساس این گزارش، تاکنون یک میلیون و ۷۱۴ هزار و ۱۹۰ نوبت واکسن کرونا در استان بوشهر تزریق شده است که ۷۹۳ هزار و ۵۰۲ نفر نوبت اول، ۷۱۷ هزار و ۳۱۶ نفر نوبت دوم و ۲۰۳ هزار و ۳۷۲ نفر نوبت سوم واکسن خود را دریافت کرده‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر چند روز پیش گفته بود، نزدیک به ۸۵ درصد جمعیت استان بوشهر یک نوبت واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و از جمعیتی که می‌توانند نوبت سوم را دریافت کنند، بیش از ۲۳ درصد واکسینه شده‌اند.

دکتر عبدالمحمد خواجه‌ئیان، این میزان واکسیناسیون نوبت سوم، مانع گردش ویروس نمی‌شود.

او گفته بود که مراکز واکسیناسیون آمادگی کامل برای تزریق با انواع واکسن را دارند.


بیشتر بخوانید


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تکمیل پوشش واکسیناسیون (سه نوبت) و رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی را برای جلوگیری از گسترش بیماری بسیار مهم عنوان کرده است.

در همین حال معاون درمان این دانشگاه از افزایش تصاعدی بیماران مبتلا به سویه جدید کرونا در استان بوشهر خبر داده و وضعیت را نگران کننده عنوان کرده است.

دکتر جعفر زارعی‌زاده گفته است، در حالی که هفته‌های گذشته بین ۱۰ تا حداکثر ۳۰ درصد آزمایش‌های کرونا مثبت بود، اما اکنون بیش از ۵۰ درصد آزمایش‌های انجام گرفته مثبت است.

او می‌گوید: کاهش رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و بی‌توجهی به تزریق واکسن، باعث قرمزشدن وضعیت کرونایی و بازگشت محدودیت‌ها به استان می‌شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.