بهترین سن برای مراجعه اطفال به دندانپزشکی چه زمانی است؟

مسئول واحد سلامت دهان و دندان مرکز بهداشت شهدای انقلاب شیراز گفت: بیماران خردسال با توجه به سن کم و شرایط خاص در مقایسه با افراد بزرگسال نیازمند خدمات متفاوت تری برای دندانپزشکی هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - دکتر شکوه مهربان کار گفت: در سال‌های اخیر با افزایش حجم اختلالات دندان در کودکان از جمله پوسیدگی روبرو هستیم که بسیاری از این مشکلات به علت مراجعه دیرهنگام به دندانپزشک است و این موضوع سبب ایجاد درگیری‌های بیشتر دندانی در کودکان می‌شود.

مسئول واحد سلامت دهان و دندان مرکز بهداشت شهدای انقلاب شیراز گفت: بررسی کامل سلامت دهان و دندان‌ها در رده سنی کودک و نوجوان و همچنین نوزادان یا به عبارتی عملیات چکاپ دهان بدین منظور انجام می‌پذیرد تا در صورت مشاهده ریسک پوسیدگی به علت مصرف شیر مادر، مراقبت‌های لازم و پیشگیرانه انجام گیرد.

اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از اختلالات دهان و دندان در کودکان

او با اشاره به اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از اختلالات دهان و دندان در کودکان، گفت: انجام عملیات فلورایدتراپی و جرم گیری دندان‌ها برای پیشگیری از آسیب‌های بعدی ضروری است.

مهربان کار گفت: آموزش و رفع اشتباهات بهداشت دهان و دندان و مشاوره‌های تغذیه‌ای انجام ارتودنسی دندان برای جلوگیری از نامنظم شدن و اطمینان از صافی دندان‌ها در بزرگسالی است.

مسئول واحد سلامت دهان و دندان مرکز بهداشت شهدای انقلاب شیراز گفت: عملیات عصب کشی، پر کردن و ترمیم دندان ها، رفع اختلالات مربوط به عفونت‌های لثه و بیماری‌های مرتبط و رفع حفره و فاصله‌های بین دندان‌ها از دیگر اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از اختلالات دهان و دندان در کودکان است.

او گفت: طبق توصیه پزشکان، مطلوب‌ترین زمان مراجعه، هنگام رویش نخستین دندان کودک است؛ گاهی والدین به علت بی اطلاعی از عواقب سهل انگاری، زمان مراجعه را به سال‌های بعدی موکول می‌کنند و این امر روند درمان را سخت‌تر از پیش می‌کند.

مراجعه اطفال به دندانپزشکی

مهربان کار گفت: هنگامی که بررسی و مراجعه در زمان درست انجام گیرد، دندانپزشک در صورت مشاهده اختلال یا ناهنجاری می‌تواند آسیب‌های بعدی را تا میزان چشمگیری کاهش دهد و دیگر لزومی بر انجام درمان‌های سنگین در بزرگسالی نخواهد بود؛ همچنین بهتر است کودک از همان سنین پایین با دندانپزشکی اطفال و محیط‌های درمانی آشنا شود تا از واکنش‌های نامناسب در آینده پیشگیری شود.

او گفت: همیشه به یاد داشته باشیم که سلامت دهان و دندان کودکان در بزرگسالی، وابسته به خردسالی آن‌ها است، به عبارتی کیفیت سلامت دندان‌های آن‌ها در این دوران مشخص می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار