ایلان ماسک گفت که ربات آپتیموس تسلا از خودرو های این شرکت پرفروش‌تر خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان - ایلان ماسک، آپتیموس ربات انسان‌نمای تسلا را مهم‌ترین تولید این شرکت در سال ۲۰۲۲ توصیف کرده است که بالقوه می‌تواند "مهم‌تر" از بخش تولید خودرو این موسسه باشد.

بر اساس گزارش ایندیپندنت، ربات آپتیموس که هنوز عرضه نشده است، برای انجام وظایف کلی ساخته خواهد شد، هرچند نمونه‌های اولیه آن تنها دارای کاربرد‌های محدود کارخانه‌ای است.

ایلان ماسک گفت از نمونه اولیه کار ربات تسلا در سال جاری رونمایی خواهد شد. تسلا ربات انسان‌نمای آپتیموس را با این هدف طراحی کرده است که کار‌های روزمره انسان، از جمله خرید را انجام دهد.

او در روز هوش مصنوعی تسلا در ماه اوت گذشته گفت: در اصل، در آینده کار بدنی یک گزینه خواهد بود. اگر بخواهید آن را انجام دهید، می‌توانید، اما مجبور به انجامش نیستید. ازآنجایی که شالوده اقتصاد، کار است، این ربات پیامد‌های اقتصادی زیادی دارد.

ربات آپتیموس

ایلان ماسک افزود: منطقی است که این ربات را در هیبت انسان بسازیم. ما فکر می‌کنیم احتمالا نمونه ساخته شده آن را در سال آینده خواهیم داشت.

این ربات ۱۷۳ سانتیمتری که مجهز به تعداد بسیاری دوربین، حسگر و نرم‌افزارهای خودگردان است، با سرعتی برابر با هشت کیلومتر در ساعت حرکت می‌کند و می‌تواند تا ۲۰ کیلوگرم وزن را جابجا کند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار