رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهرستان گفت: با هدف تثبیت مالکیت دولت بر عرصه های ملی طرح کاداستری در بیش از ۶۰۰ هزار هکتار از اراضی شهرستان مهرستان اجرا شده است.

 باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان - عبدالواحد جمشیدزاده گفت: با هدف تثبیت مالکیت دولت بر عرصه‌های ملی و نیز جلوگیری از دخل و تصرف در اراضی ملی و دولتی طرح کاداستری در سطح بیش از ۶۰۰ هزار هکتار از اراضی شهرستان مهرستان اجرا شده است.

او گفت: اجرای طرح کاداستری سد محکمی جلوی پای متعرضین به طبیعت و اراضی ملی قرار خواهد گرفت.

او می گوید: اراضی ملی و منابع طبیعی در کل کشور بیشتر از سایر منابع مورد هجوم سود جویان قرار می‌گیرند و متصرفین به انحاء مختلف از جمله روی آوردن به جعل سند و استفاده از ترفندهای گوناگون به دنبال غارت بیت المال و تخریب محیط زیست و منابع طبیعی هستند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهرستان بیان داشت: هدف از اجرای این طرح تثبیت قطعی و قانونی دولت بر کلیه عرصه‌های ملی و مدیریت بهینه اراضی ملی و کشاورزی است.

او گفت: با اجرای طرح کاداستری در اراضی ملی همه اسناد دفترچه‌ای و تک برگی تبدیل و ضمن سند دار شدن کلیه اراضی زمینه هر گونه فساد و جعل اسناد در اراضی به شدت کاهش می‌یابد، همچنین تعداد پرونده‌های زمین خواری در مراجع قضائی افت چشمگیری خواهد داشت.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.