رئیس جمهور گفت: دولت و مجلس با همکاری می‌توانند گام‌های ماندگاری برای رفع مشکلات مناطق مختلف بردارند.

باشگاه خبرنگاران جوان شهرکرد -  پایگاه اطلاع رسانی رئیس جمهور اعلام کرد؛ حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در دیدار با نمایندگان استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری و لرستان گفت: دولت مصمم است با اولویت سنجی و نگاه آمایشی، نسبت به تامین نیاز‌ها و رفع مشکلات مردم مناطق مختلف کشور اقدام کند.

رئیس جمهور به اهمیت پیگیری و اجرای مصوبات سفر‌های استانی اشاره کرده و تاکید کرده است:استانداران و معاونت اجرایی ریاست جمهوری با همکاری نمایندگان مجلس روند اجرای مصوبات را پیگیری کنند تا نتایج ملموسی برای مردم داشته باشد.

وجود پروژه‌های نیمه تمام فراوان از مشکلات استان‌های مختلف است و دولت تلاش می‌کند تا حد امکان نسبت به آغاز طرح‌های جدید اقدام نکند و طرح‌های نیمه تمام را با اولویت ضرورت، میزان پیشرفت فیزیکی و اعتبار مورد نیاز، تکمیل کند و در اختیار مردم قرار دهد.

راه‌اندازی و فعال‌سازی صنایع تعطیل شده و نیمه تمام، با توجه به اینکه زیرساخت‌های آن‌ها آماده است می‌تواند در اشتغال و رونق تولید نقش بسزایی داشته باشد و دولت در این زمینه کارگروه فعالی در حوزه معاون اول تشکیل داده است تا مشکلات این صنایع برطرف و فعال شود.


بیشتر بخوانید


در این دیدار استانداران خوزستان، چهار محال و بختیاری و لرستان گزارشی از آخرین وضعیت استان در حوزه‌های مختلف و برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای رفع مشکلات مردم بیان کردند.

رئیس جمهور همچنین از پیشنهاد تدوین سند توسعه استان‌ها استقبال کرده و گفته است: بر مبنای این سند می‌توان مزیت‌ها و ظرفیت‌های هر استان، شهرستان و حتی روستا را مشخص و بر اساس آن برای توسعه و آبادانی مناطق مختلف برنامه‌ریزی و اقدام کرد.

در این دیدار همچنین هریک از نمایندگان استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری و لرستان در مجلس شورای اسلامی، دغدغه‌ها، نیاز‌ها و مشکلات حوزه‌های انتخابیه خود را مطرح کردند.

حجت الاسلام رئیسی، به موضوع دادن اختیار مالی به استان‌ها هم اشاره کرده و گفته است : دولت در این زمینه صندوق عدالت و پیشرفت را در نظر گرفته و اعتبارات ناشی از فروش مازاد اموال دولت و حق مالکانه معادن استان‌ها که به این صندوق واریز می‌شود، می‌تواند در اختیار شورای برنامه‌ریزی استان قرار گیرد و برای ایجاد اشتغال و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام استان استفاده شود.

رئیس جمهور همچنین بر ضرورت استفاده از نیرو‌های بومی و محلی تاکید کرده و گفته است: عموما باید از توانایی و ظرفیت‌های نیرو‌های بومی هر استان استفاده شود و مدیران در محل خدمت خود استقرار داشته باشند.

مدیریت منابع آب و اصلاح و بهسازی شبکه‌های آبیاری برای غلبه بر مشکل کم‌آبی، ناشی از کاهش نزولات مورد تاکید است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار