مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان از قرار گرفتن ۹ طرح مهم نیمه تمام حوزه آب گلستان در بین طرح‌های اولویت دار دولت خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان گرگان - سید محسن حسینی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: با استقرار دولت سیزدهم مقرر شد طرح‌های باقی مانده به سرانجام برسد و از این رو ۹ طرح نیمه تمام حوزه آب گلستان در ردیف ۱۳۰ طرح نیمه تمام و اولویت‌دار دولت قرار گرفت.

به گفته مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان دولت اعتبار تکمیل و بهره برداری از این طرح‌های ویژه و اولویت دار بخش آب را از محل منابع عمومی، مشارکت‌های مختلف و تهاتر تامین می‌کند.

او گفت: مقرر شده این طرح‌ها تا پایان دولت سیزدهم به اتمام و بهره برداری برسد.

حسینی گفت: کنترل سیلاب در حوزه گرگان رود، ساخت سد میرداماد در گرگان، ساخت سد آقدکش در آق قلا، اجرای شبکه آبرسانی قره سو - زرین گل در علی آباد، علاج بخشی سد وشمگیر و سد چایلی در مراوه تپه از جمله طرح‌های نیمه تمام و اولویت دار بخش آب در گلستان است.

به گفته مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان در دهه فجر امسال ۵۳ طرح عمرانی افتتاح یا کلنگ زنی می‌شود.

او گفت: از این تعداد ۲۵ طرح با اعتبار ۵۴ میلیارد تومان کلنگ زنی و ۲۸ طرح با اعتبار ۷۷ میلیارد تومان افتتاح و بهره برداری می‌شود.

حسینی می‌گوید: ۳ هزار هکتار از اراضی استان زهکشی شده و آماده بهره برداری است، در بخش مهندسی رودخانه هم اقداماتی نظیر لایروبی، دیواره سازی، کف بندی در قسمتی از رودخانه‌های استان انجام شده و امسال افتتاح می‌شود.

او درباره گردشگری آبی در استان گفت: طبق هماهنگی‌های انجام شده با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ۲۸ نقطه برای طرح گردشگری شناسایی و سرمایه گذاران آن انتخاب شده اند.

حسینی گفت: در حال حاضر سرمایه گذار در سد نگارستان کبودوال کار تحقیقات را آغاز کرده و پیش بینی می‌شود طرح گردشگری در نظر گرفته شده در این منطقه از ابتدای سال ۱۴۰۱ آغاز شود.

او درباره میزان آب در نظر گرفته شده برای بخش صنعت استان می‌گوید: در حال حاضر میزان مصرف آب صنایع استان زیر ۳ میلیون مترمکعب است، اما در برنامه توسعه افق ۱۴۲۵، ۲۰۰ میلیون متر مکعب آب برای صنایع استان در نظر گرفته شده است که از طریق آب‌های زیرزمینی، آب سد‌ها و آب شیرین شده دریا تامین می‌شود.

 

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.