مدیر کل راه و شهرسازی مازندران از ثبت نام خودمالکین مازندرانی برای دریافت تسهیلات نهضت ملی مسکن خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان ساری-سید محمد نظری گفت: به منظور بهره‌مندی عموم مردم از مزایای طرح نهضت ملی مسکن، افرادی که در همه شهر‌های مازندران دارای زمین بوده و برای آن پروانه ساختمانی اخذ کرده‌اند می‌توانند با مراجعه به سامانه saman.mrud.ir و ثبت نام در این سامانه از تسهیلات مقرر در این طرح برخوردار شوند.

این تسهیلات در شهرستان ساری ۳۵۰ میلیون تومان و سایر شهر‌های استان ۳۰۰ میلیون تومان خواهد بود.

خود مالک یعنی سند مالکیت زمین به نام بخش خصوصی یا شخص حقیقی باشد به این ترتیب هرمالک، می‌تواند برای ساخت تعداد واحد‌های در دست ساخت، بدون محدودیت وام دریافت کند.

مالکین این اراضی می‌توانند به ازای هر واحد به طور مجزا تسهیلات دریافت و در مرحله فروش اقساطی افراد مورد نظر را برای دریافت کارت اقساط و انجام قسط بندی به بانک عامل معرفی کنند.

به گفته نظری سند مالکیت و پروانه ساختمانی اصلی‌ترین مدارک مورد نیاز برای استفاده از این تسهیلات است.

افرادی که برای فروش اقساطی به بانک معرفی می‌شوند نیازی به دارا بودن شرایط ماده یک آئین نامه قانون ساماندهی تولید و عرضه مسکن ندارند.

به گفته نظری جزئیات پرداخت تسهیلات در طرح نهضت ملی مسکن در چهارمرحله‌ی اصلی بدین شرح است که در مرحله پی‌کنی و فوندانسیون ۱۰ درصد، مرحله اسکلت و سقف ۴۰ درصد، سفت‌کاری ۲۵ درصد و مرحله نازک کاری نیز ۲۵ درصد تسهیلات به متقاضیان پرداخت می‌شود.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.