۴۰۰ هزار کارگر ساختمانی در کشور بیمه نیستند

رئیس فراکسیون کارگری مجلس به بیان توضیحاتی درباره کارگران ساختمانی بدون بیمه تامین اجتماعی و اقدامات مجلس برای حل این معضل پرداخت.

باشگاه‌ خبرنگاران‌جوان -  علی بابایی کارنامی درباره اعتراضات کارگران ساختمانی به عدم پوشش بیمه گفت: ۴۰۰ هزار کارگر ساختمانی در کشور هنوز بیمه نیستند و این بیمه نبودن برای آن‌ها مشکلات اساسی ایجاد کرده است.

به گفته بابایی کارنامی در مجلس ماده ۵ قانون مربوط به کارگران ساختمانی اصلاح شده و با این مصوبه دو شوری که شور اول آن تصویب و شور دوم آن به زودی در دستور صحن قرار می‌گیرد، عملا ۴۰۰ هزار کارگر ساختمانی در کشور یک جا بیمه می‌شوند.  

 کارگران ساختمانی از هیچ گونه حمایتی از طرف دولت و مجلس بهره‌مند نیستند، تنها برخورداری از بیمه تامین اجتماعی هست که بعد از ده‌ها سال با پیگیری تشکل‌های کارگری و حمایت نمایندگان مجلس در سال ۱۳۸۷ تصویب واز سال ۱۳۸۹ اجرائی شد، ولی این خدمات بیمه‌ای نیز با بدقولی مسئولین سازمان تامین اجتماعی به مدت دوسال است که تعطیل شده و با بخشنامه‌های ظالمانه بیمه ده‌ها هزار کارگر واقعی ساختمانی نیز قطع گردیده است.  

رئیس فراکسیون کارگری مجلس همچنین اعلام کرد که مشکلی که هم اکنون وجود دارد این است که کارگران ساختمانی دچار حوادث می‌شوند در حالی که بیمه نیستند و توقع دارند با ۱۲، ۱۵، ۲۰ و حتی ۳۰ سال سابقه بیمه شوند و مشکل آن‌ها برطرف شود.  

علی مظفری مدیرکل بازرسی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره حوادث کار گفت: سال ۹۸ حوادث ناشی از کار ۱۰ هزار مورد گزارش شده که منجر به فوت ۷۰۰ نفر از کارگران شد.

بابایی کارنامی درباره میزان فوت کارگران ساختمانی بر اثر حوادث کار گرفت: در طول سال از بین هزار کارگر که دچار حادثه می‌شوند بین ۶۰ تا ۷۰ مورد آن‌ها کارگر ساختمانی هستند که فوت می‌کنند.  

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۵ ۱۵ بهمن ۱۴۰۰
از مسولین میخاهیم واقعا در مورد کارگران ساختمانی تحقیق و به این قشر مظلوم واز یادرفته رسیدگی کنند ایا یک کارگر میتونه ۳۵ سال تو ساختمان های بی در وپیکر وتو سرما وگرما و همراه با خطرات منجر به حوادث کار کند تا باز نشسته شود لااقل با قرار دادن زیر مجموعه مشاغل سخت از انها حمایت شود
Iran (Islamic Republic of)
عباس گودرزی
۱۱:۰۰ ۱۵ بهمن ۱۴۰۰
سلام ما نوجوانان انقلاب در 45 سال پیش از دکترین تحصیل کرده یا نکرده مدرک گرفته مدیران امروزی بیشتر می دانستیم . در تبلیغات و جلسات انقلابیمان می گفتیم این ساختار کنار میدان و چهار راه ها برای کارکردن تمام می شود . در هر شهر و روستا بستگی به نیاز ، شرکت ساختمانی احداث می شود و برای مجور شرکت ساختمانی تعریف می گردد ( بطور مثال 5 نفر مهندس معمار ، 5 نفر مهندس تاسیسات ، 5 نفر مهندس سازه و... 10 نفر تکنسین برق ، 10 نفر تکنسین تاسیسات ، و 10 نفر تکنسین معمار و... ، 50 نفر بنا سفت کار 40 نفر بنا گچ کار و.. 100 نفر کالرگر ساده سفت کار 50 نفر کارگر گچکار و.. ) و کلیه نیرو های خودرا بیمه و به انها حقوق پرداخت می کند و هرکسی قصد ساخت و تعمیر داشت به شرکت مهندسی رجوع می کند و طبق اصول ساخت و ساز او انجام می شود . ولی متاسفانه شرکت های ساختمانی رانتی شده تعاریف قومی قبیله ای شده مدیران نظام در رانت و اختلاس حل شده ، مدارک جعلی شده و بعد از 43 سال از انقلاب هنوز ارزش های انقلاب اجرایی نگردیده و نابسامانی شغلی و بیمه ای مردم را خفه می کند . مهندس گودرزی
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۴۴ ۱۵ بهمن ۱۴۰۰
احسنت
آخرین اخبار