کارشناس خدمات شهری شهرداری اهواز گفت: افزایش فضای ساخت و ساز شهری سبب شده تا کمبود فضای سبز در شهر‌های بزرگ به خوبی احساس شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اهواز - حمید امیری فرد گفت: افزایش فضای ساخت و ساز شهری سبب شده تا کمبود فضای سبز در شهرهای بزرگ به خوبی احساس شود. در این میان مهندسین معماری و فضای سبز با پدید آوردن مفاهیمی همچون دیوار سبز و بام سبز یا روف گاردن سعی در پر کردن خلأ کمبود سرانه فضای سبز در شهرهای بزرگ را دارند.

به گفته کارشناس خدمات شهری شهرداری اهواز دیوار های سبز و بام سبز یکی از مفاهیمی است که به تازگی مورد توجه در زندگی شهرنشینی قرار گرفته است.اما دیوار سبز از قدمت بسیار طولانی برخوردار است و بهره مندی از گیاهان و درختان در زندگی و جوامع بشری فواید بسیار زیادی دارد.

او می گوید: اولین نگاه آن را می توان کاهش دمای سازه در تابستان اشاره نمود به طوری که دیوار سبز همانند یک عایق عمل کرده و مانع جذب گرما از محیط بیرون می گردد. از بعد زیست محیطی نیز استفاده بیشتر از گیاهان و درختان موجب می شود تولید اکسیژن بیشتر شود و همچنین مصرف کربن دی اکسید توسط گیاهان افزایش یافته و عمل تهویه هوا به صورت طبیعی اتفاق بیفتد.تا موجبات کاهش آلودگی هوا فراهم آید.

کارشناس خدمات شهری شهرداری اهواز گفت: در این میان گیاهان با آزادسازی رطوبت می توانند موجبات خنک سازی هوا به صورت طبیعی را فراهم آورند. از نگاه سازه نیز دیوار سبز می تواند مقاومت خوبی در مقابل اشعه uv نشان دهد و موجب افزایش میزان سرانه فضای سبز در شهرها شود . باعث کاهش دمای محیط در مناطق شهری گردد. باعث می گردد گازهای مهلک و کشنده موجود در آلاینده ها را فیلتر کرده و هوای پاک را برای جوامع بشری فراهم نماید.

 گستردگی اجرای دیوار سبز سبب می شود تا بتوان از این صنعت تازه به میدان آمده بهترین استفاده را برد و در تمامی محیط ها از قبیل محیط های اداری، خانگی، سازمانی، صنعتی و... به نحو احسن استفاده نمود که با ترکیب این صنعت و ساخت انواع آبنماهای دیواری می توان جلوه بصری محیط را دو چندان نمود.

انتهای پیام/م

برچسب ها: دیوار سبز ، بام سبز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.