رئیس کل دادگستری گلستان گفت: امروز سند ۱۵۰ هکتار از اراضی ملی گرگان مشهور به یال قلعه حسن صادر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان گرگان - حیدر آسیابی گفت: با صدور این سند، همه اراضی منابع طبیعی گرگان، حدنگاری و ثبت شد و از این پس دستگاه‌های متولی نمی‌توانند کوتاهی خود در حفاظت از اراضی ملی را به بهانه مشخص نبودن محدوده این اراضی، توجیه کنند.

کار حدنگاری و صدور سند اراضی ملی گرگان از دو سال پیش با ورود دادگستری استان و به منظور بستن پرونده زمین خواری در گرگان، آغاز شد.

آسیابی می گوید: در این طرح همه اراضی منابع طبیعی گرگان که به علت همجواری با جنگل و قیمت بالای زمین‌های آن همیشه مورد دست اندازی و طمع سودجویان بود، حدنگاری و سنددار شد.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: شهرک تالار، شهرک سروش، میناگل، فرهنگ شهر، قلعه حسن، ناهارخوران و النگدره از جمله محدوده‌هایی است که در این طرح، سنددار شد.

به گفته آسیانی با صدور سند اراضی ملی، منابع طبیعی استان را نیز مکلف کرده ایم برای ابطال اسناد ملکی که با استفاده از خلا‌های قانونی و نظارتی دستگاه‌های متولی در سال‌های گذشته صادر شده است، دادخواست ابطال ارائه کند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
دلسوز طبیعت
۱۹:۱۵ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
اخیرا مد شده هرکس به بسته به توانایی برود و در روستای خود یا دیگر روستا ها زمین کشاورزی که سالهای سال در گذشته کود خورده و خاک حاصلخیز شده را می گیرند و ابتدا یک اتاق ۲۰ متری و سپس یواش یواش گسترش می دهند و بزرگ‌ترش می کنند تحت عنوان ویلا و کشاورزی و تولید را کلا مختل می کنند ، و در اکثر موارد هم خود دهیارهای هر روستا شده اند دلال خرید و فروش و می افتند دنبال برق و آب لوله کشی و گاز آنها کلا دارند مملکت را برای آینده گان ویرانه می کنند و متاسفانه نه دولت نه مجلس و نه قوه قضاییه زیاد دنبال و پیگیر این موارد و عواقب آنها نیستند ، وقتی هم دستگاه قضا یک جایی را تخریب می کنند اگر دیده باشید بقایایی مصلح ساختمانی تخریب شده در محل سالها باقی می ماند و آن زمین دیگه برای کاشت محصول استفاده نمی شود ، بدتر چهره طبیعت را زشت می کند ، ای کاش بعد از تخریب قانون می گفت مالک آن زمین با خرج خودش باید ای آورده ها را برداشت و زمین مسطح و آماده کشت را جایگزین کند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۳ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
دولت محترم تمام ساخت های غیر مجاز را خراب کند
آخرین اخبار