بالگرد اورژانس شیراز برای نجات دو جوان تیوپ سوار بر فراز ارتفاعات سپیدان به پرواز درآمد.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز -  مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: عصر امروز طی تماس تلفنی با مرکز پیام اورژانس شیراز مبنی بر مصدومیت دو جوان بر اثر تیوپ سواری در ارتفاعات سپیدان، نیرو‌های اورژانس برای نجات جان مصدومان به منطقه اعزام شدند که به دلیل ترافیک سنگین این محور و مسدود بودن راه، امکان اعزام زمینی وجود نداشت.

محمدجواد مرادیان با اشاره به عملیات چهار ساعته بالگرد و امدادگران اورژانس فارس برای کمک به مصدومین تیوب سواری، گفت: با توجه به جراحات وارده به مصدومین و انجام اقدامات تخصصی تکنسین‌های حاضر بر بالین بیمار و تیم بالگرد اورژانس این عملیات حدود ۴ ساعت به طول انجامید و سرانجام مصدومین به بیمارستان شهید رجایی شیراز منتقل شدند.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه توصیه کرد: شهروندان برای تفریح در مناطق برفی، از وسایل با ایمنی مناسب استفاده و از تیوپ سواری پرهیز کنند، چراکه عواقب جبران ناپذیری را به همراه دارد.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه گفت: مردم برای رفتن به ارتفاعات و مناطق برفی لازم است وسایل گرمایشی، آب و مواد غذایی کافی به همراه داشته باشند و مکان‌هایی را انتخاب کنند که تحت پوشش آنتن‌های تلفن همراه باشد تا در صورت آسیب دیدگی، بیماری و یا مسدود شدن مسیر بتوانند تا ساعاتی مراقب خود و همراهان باشند.

مرادیان از مردم خواست تا در صورت مواجهه با مصدوم، از حرکت دادن و یا جابجا کردن او خودداری کنند، زیرا امکان گستردگی شکستگی‌ها در این مصدومان وجود دارد و تنها افرادی می‌توانند اقدامات اولیه را انجام دهند که دوره‌های آموزشی کمک‌های اولیه را گذرانده باشند.

پرواز بالگرد اورژانس شیراز برای نجات جان دو مصدوم + فیلم

پرواز بالگرد اورژانس شیراز برای نجات جان دو مصدوم + فیلم

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار