عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد از رتبه برتر این دانشگاه در میان تمام دانشگاه‌های ایران خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - احسان قبول گفت: براساس ارزیابی های سالانه صورت گرفته از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، این دانشگاه در میان تمام دانشگاه‌های ایران در سال ۱۳۹۸- ۱۳۹۹ حائز رتبه برتر شد.

مدیر همکاریهای علمی، بین‌المللی و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: این ارزیابی و رده بندی همانند سال‌های گذشته توسط مرکز مطالعات همکاری‌های علمی بین المللی وزارت علوم صورت می پذیرد و شاخص‌های متعدد و متنوعی در حوزه دیپلماسی علمی و همکاریهای دانشگاهی بین المللی مد نظر این مرکز قرار دارد.

 کسب رتبه برتر در این موضوع به معنای رشد متوازن و همه‌جانبه دیپلماسی علمی در دانشگاه فردوسی مشهد است و تمرکز مدیریت بین‌الملل دانشگاه در طول سال‌های اخیر علاوه بر جذب دانشجوی بین‌الملل در اجرایی سازی تفاهم نامه‌های موجود و عقد قراردادهای عملیاتی با دانشگاه‌های برتر منطقه و جهان به خصوص در حوزه استادان بین‌الملل و جذب اعتبارات بین المللی است.

به گفته مدیر همکاری‌های علمی، بین‌المللی و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه فردوسی مشهد، دانشگاه فردوسی مشهد تنها دانشگاه خارج از پایتخت است که به این رتبه دست یافته است که این افتخار با همت اعضای هیات علمی و دانشجویان دانشگاه و تلاش‌های مدیران بین‌الملل ستاد و دانشکده ها و کارمندان این حوزه کسب شده است.

قبول گفت: طی چند سال گذشته دانشگاه‌های تهران، علم و صنعت و امیرکبیر توانسته بودند رتبه‌های برتر در این حوزه را از آن خود کنند و رقابت با دانشگاه‌های پایتخت و صنعتی در عرصه دیپلماسی علمی و کسب این رتبه همان قدر دشوار است که بخواهیم توان دیپلماسی عمومی و سیاسی تهران را با شهرستان‌ها بسنجیم.

بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ دانشجوی خارجی از کشورهای مختلف جهان در دانشگاه فردوسی مشهد تحصیل می‌کنند و این دانشگاه از نظر تعداد دانشجویان خارجی رتبه نخست را در میان دانشگاه‌های ایران در اختیار دارد.

انتهای پیام//ص.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.