رئیس‌جمهور در بدو ورود به گیلان با تأکید بر اینکه مشکلات گیلان پیش از سفر احصا شده است، گفت: به دنبال نقطه عطفی برای حل مشکلات در گیلان هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان رشت - حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در پانزدهمین سفر استانی دولت سیزدهم صبح امروز (جمعه ۸ بهمن ماه) وارد گیلان شد و در فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت مورد استقبال مقامات این استان قرار گرفت.

به دنبال نقطه عطفی برای حل مشکلات در گیلان هستیم

حجت الاسلام  رئیسی دقایقی پیش در بدو ورود در فرودگاه سردار جنگل رشت در جمع خبرنگاران با ابراز خرسندی از حضور در گیلان و تبریک ایام‌الله دهه فجر و میلاد حضرت زهرا (س)گفت: استان گیلان استانی پرظرفیت است.

او با اشاره به جان‌فشانی‌های مردم گیلان در طول دوران دفاع مقدس گفت: مردمی که در برابر متجاوزان همواره ایستاده و تاریخ این استان همواره شجاعت و مقاومت این مردم را ثبت کرده و تقدیم هشت هزار شهید دوران دفاع مقدس نشان‌دهنده همین مهم است.

رئیس‌جمهور از شناسایی نیاز‌های استان گیلان در حوزه‌های اجتماعی و اقتصادی و زیست‌محیطی خبر داد و گفت: از چند روز گذشته هیئت‌هایی به‌منظور بررسی‌های مقدماتی در گیلان حاضر و با مشورت نماینده، ولی فقیه، استاندار و فعالان و اجتماعی و اقتصادی، نیاز‌های استان شناسایی‌شده است.

رئیسی، گیلان را استانی با ظرفیت‌های بی‌شمار صنعتی، گردشگری و کشاورزی دانست و گفت: گیلان استانی صنعتی، اقتصادی، گردشگری و کشاورزی است که زمینه‌های بسیار بزرگی دارد و با این ظرفیت‌های ارزشمند برخی نارسایی‌ها، فقر و بیکاری معنا ندارد لذا یکی از اهداف حضور بنده در گیلان شناسایی و برطرف کردن همین مشکلات است.

او با تأکید بر لزوم بهره‌مندی از ویژگی‌های اقتصاد دریایی در گیلان می گوید: اگر اقتصاد دریا، صنعت، گردشگری و معدن در گیلان فعال شود ما در این استان شاهد فقر و بیکاری به حول و قوه الهی نخواهیم بود.

رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه مشکلات گیلان پیش از سفر احصا شده است، گفت: به دنبال نقطه عطفی برای حل مشکلات در گیلان هستیم و به همین دلیل به همراه تعدادی از اعضای هیئت دولت به گیلان سفر کردیم.

گفتنی است: بازدید میدانی و سرزده، نشست با اقشار جامعه از جمله دانشجویان، دانشگاهیان، مدیران واحد‌های تولیدی، سرمایه‌گذاران، کشاورزان، فعالان حوزه صنعت و ورزش، شرکت در جلسه شورای اداری و برگزاری نشست خبری از جمله برنامه‌های سفر رئیس‌جمهوری به گیلان است.

تکمیل خط ریلی رشت - انزلی و آستارا، سد‌های شفارود، پلرود، دیورش و سد‌های لاستیکی و اتمام باقیمانده آزادراه رشت - قزوین از مهم‌ترین طرح‌های استان برای پیگیری در سفر امروز رئیس جمهوری به گیلان است.

همچنین قرار است در این سفر مشکلات پسماند، آب و فاضلاب، اشتغال، بیمارستان جامع، بخش کشاورزی و منابع طبیعی استان گیلان با حضور رئیس جمهوری و هیئت همراه بررسی شود.

وزرای دولت سیزدهم نیز در این سفر با حضور در شهرستان‌ها موضوعات و مسائل استان گیلان را بررسی و به رئیس جمهوری گزارش می‌دهند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۹ ۰۸ بهمن ۱۴۰۰
بی نظمی حقوق ها بیشترین نارضایتی را درست کرده بهم ریختگی عجیبی در یکسال آخر دور اول روحانی و 2سال آخر دور دوم دولت روحانی در پرداختهای حقوق بوجود آمد و کلا همه چیز از چهارچوب خارج شد شرکت های شبه دولتی افسار گسیخته مزایا برای خودشان مصوب کردن تا 9 برابر وزیر دستگاه مزایاو حقوق مصوب کردن بین ادارات و سازمان های دولتی حقوق ها تا 3 برابر اختلاف شد دبیران هنرستان با لیسانس از مربی سازمان آموزش فنی و حرفه وزارت تعاون با فوق لیسانس و تمام سال تدریس 1میلیون بیشتر دریافتی داره و کلا هرجایی بی نظمی در پرداخت هست سازمان زندان ها و پزشک قانونی و انتقال خون و سازمان مدیریت و سازمان تامین اجتماعی و اداره مالیات و قضات و اساتید دانشگاه و شرکت‌های شبه دولتی از آنطرف کارمند دادگستری سازمان بهزیستی سازمان آموزش فنی و حرفه ای و معلم دبستان و کارمند میراث فرهنگی و محیط زیست بیشترین ظلم شد
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۶:۱۰ ۰۸ بهمن ۱۴۰۰
استانهای قبلی را که با هیات رفتی و دیدار کردی چکار کردی ؟؟
Netherlands
فرهاد
۱۵:۳۶ ۰۸ بهمن ۱۴۰۰
درسته که هیچ کاری نمیکنی.ولی یک استانی به نام اصفهانم هست.اگه خواستی یک سری بزن
France
مهدی
۱۴:۵۶ ۰۸ بهمن ۱۴۰۰
سرمایه مردم رو در بورس از بین بردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۴ ۰۸ بهمن ۱۴۰۰
رئیسی خداقوت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۵ ۰۸ بهمن ۱۴۰۰
اگر به تجارت و ترانزیت و آبادی بنادر و سواحل کشورمان بها دهیم یقینا نتیجه و میوه اش ،پیشرفت و رفاه و خوبی و خوشی در کشورمان و شهرها و بندرهای ساحلی است.
Netherlands
ناشناس
۱۳:۴۹ ۰۸ بهمن ۱۴۰۰
سفرهای استانی بی اثر فقط شوآف اینم مثلا میخواد ادای احمدی نژادو دربیاره.
داداش از تو دفترتم میتونی مشکلاتو حل کنی این همه سفرهای پر هزینه لازم نیست با یه تلفن و نامه همه چیز حل میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۰۸ بهمن ۱۴۰۰
گیلان خیلی مشکل داره از اون طرف از همه جای ایران دارن مهاجرت میکنند گیلان مشکلات زیاد تر میکنند
Iran (Islamic Republic of)
فرزند زاگرس
۱۳:۴۲ ۰۸ بهمن ۱۴۰۰
سواحل شمال همانند سواحل روسیه میبایست زیبا و تجاری و توریستی و گردشگری و پر از بازارها و فروشگاه‌های بزرگ بین‌المللی شود و سبب گردش ملیاردها دلار تجارت و ترانزیت در شمال گردند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۰۸ بهمن ۱۴۰۰
کرونااااااااااارادریاب آقای مسئول مردممممممم
Iran (Islamic Republic of)
یا صاحب الزمان
۱۲:۵۹ ۰۸ بهمن ۱۴۰۰
خوبه دیگه تفریح ایشون اون هم با هواپیما مفت و مجانیه برای ..بورس رو کلا بیخیال شده در صورتیکه با شعار درست کردن بورس رای آورد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۰۸ بهمن ۱۴۰۰
آقای رئیس جمهور امیدوارم سفرهای استانی بهتون خوش بگذره
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۵۱ ۰۸ بهمن ۱۴۰۰
ایشون هم فقط مثل احمدی‌نژاد از این استان به اون استان سفر میکنه و شعار میده اما همه‌چی داره هر وز گرونتر میشه، جدیدا هم فرمودن کاری از دستشون بر نمیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۰۸ بهمن ۱۴۰۰
این سفرها تا وقتی تاثیری در معیشت و رفع فلاکت مردم نداشته باشه بیهوده است. متاسفانه رییسی هیچ تسلطی بر اوضا کشور نداره و شرایط بدتر از زمان روحانی شده. کاش تو همون تهران بمونی ولی یه سر سوزن بیشتر بفکر مردم باشی سید
Iran (Islamic Republic of)
بورس
۱۲:۲۱ ۰۸ بهمن ۱۴۰۰
بورس بورس بورس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۷ ۰۸ بهمن ۱۴۰۰
گيلاني ها خدا به شما رحم كنه
نقطه عطف اومد

ورژن جديد مشكلات
باكلمات بازي نكنيد
٨ سال گذشته كم بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۰۸ بهمن ۱۴۰۰
نقطه عطف
گراني
بيكاري
بي عدالتي
تبعيض
از بين رفتن سرمايه ها در بورس
بازم نقطه عطف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۰۸ بهمن ۱۴۰۰
اینها همش وظیفه وزیران هست هر وزیر جداگانه به صورت پی در پی یاید از استان‌ها بازدید داشته باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۳ ۰۸ بهمن ۱۴۰۰
شعار فقط مي دهي و بس
اگر مشكل بورس و بيكاري جوانان و ازدواج را حل كردي اونوقت مدعي باش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۳ ۰۸ بهمن ۱۴۰۰
درود بر سید مظلومان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۰ ۰۸ بهمن ۱۴۰۰
سفر های غیر ضروری ادامه دارد .....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۷ ۰۸ بهمن ۱۴۰۰
اینها کار وزرا هست به نظرم
وزرا باید سفرهای استانی داشته باشند و‌مشکلات بخش خودشان را شناسایی کنند و بیان تهران گزارش کنند

کار رییس جمهور باید در تهران و فراتر از این حرفها باشد
که نیازهای همه مردم ایران ربط داشته داشته باشد
وپیشتر سیاسی و دیپلماتیک و برقراری روابط با کشورهای همسایه باشد و روابط خارجی را گسترش دهد
با تصمیمات واردات خودرو تصمیمات بزرگ و کلان را در تهران انجام دهد

اینجور کارها وزرا. بروند مثمر ثمر تر است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۹ ۰۸ بهمن ۱۴۰۰
تو این ۴۵ سال حل نشد. الان تو حل میکنی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۹ ۰۸ بهمن ۱۴۰۰
انصافا دم رئیس جمهور گرم،حتی راحت طلب ترین آدم ها هم شاید حاضر به این همه مسافرت کردن نباشن، در نتیجه این مدل حرف ها برای رئیسی مصداق نداره که بیخودیه سفر هاش و... همین که انقدر بین مردمی و تلاش می کنی دمت گرم.
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۰۹:۱۷ ۰۸ بهمن ۱۴۰۰
ساخت چندین بنادر خوب تجاری و ندین کشتیسازی در شمال برای رونق تجارت و ترانزیت در این دریاچه،کمک بزرگی به رونق ترانزیت و تجارت و گردشگری بین این کشورها مخصوصا ایران و روسیه خواهد انجامید.