رئیس سازمان بازرسی کل کشور در جریان حضور در معادن سنگ آهن سنگان چهار ماموریت برای بازرس کل استان خراسان رضوی مطرح کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - ذبیح الله خداییان عصر پنجشنبه بعد از بازدید از معادن سنگ آهن سنگان خواف در جمع مسوولان و سرمایه گذاران شرکتهای معدنی فعال در این منطقه گفت: با ایجاد و بهره برداری از یک معدن در هر منطقه‌، در مرحله نخست باید مردم منطقه هم به دلیل مزاحمت‌های ناشی از این موضوع از جمله ترددهای خودروهای سنگین، تخریب محیط زیست و جاده‌ها و گرد و خاک، از نعمت‌ها و دستاوردهای این معادن منتفع شوند.

او می‌گوید با وجود معادن و کارخانه‌هایی که برای فرآوری محصولات معدنی ایجاد شده است نباید بیکاری در شهرستان خواف وجود داشته باشد.

به گفته خداییان ، بخش‌های دولتی و خصوصی که از معادن سنگان بهره مند می‌شوند و در این بخش فعالیت دارند مطابق قانون باید در توسعه زیرساختهای منطقه و رفع معضلات این بخش اهتمام بیشتری داشته باشند.

خداییان از اداره کل بازرسی خراسان رضوی خواست که به این مساله ورود کرده و آن را مورد بررسی دقیق قرار بدهد و با افزایش اقدامات نظارتی لازم هر گونه قصور و کوتاهی‌ را به منظور پیگیری به سازمان بازرسی کل کشور منعکس کند.

همچنین اگر از ظرفیت معادن سنگان خواف به عنوان یک نعمت خدادادی که به مردم این منطقه و کشور ارزانی شده است به خوبی استفاده شود نه تنها موجبات ‌رشد منطقه فراهم می‌شود بلکه این امر تاثیر زیادی در رشد اقتصادی جامعه خواهد داشت.

به گفته رییس سازمان بازرسی کشور هدف از سفرهای استانی بررسی و حل مشکلات اساسی‌ بخشهای مختلف و اتخاذ راهکارهای مناسب و استفاده از ظرفیت دستگاه قضایی کشور برای رفع آن‌ها است.

حسین سنجرانی فرماندار خواف گفت: خواف شهرستانی تلفیقی با عنوان دیار میراث‌های ماندگار می‌باشد که مردمانش سالهاست برادرانه و همدلانه در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند.

او گفت:  با توجه به بیان صریح قانون مبنی بر پرداخت ۱۵ درصد حقوق دولتی به خواف،  در این حوزه اجحاف شده و مبلغی برای شهرستان واریز نگردیده است.

به گفته او معادن خواف علی رغم همه مزیت‌های موجود، سبب ایجاد مشکلاتی نظیر مشکلات زیست محیطی، تخریب چرای دام‌ها و بروز بیماری‌های مختلف شده است، بنابراین ایجاد اشتغال برای جوانان خواسته بحق مردم منطقه می‌باشد، لذا می‌طلبد مسئولین امر در این خصوص اهتمام ویژه‌ای مبنی بر بکارگیری نیرو‌های بومی منطقه داشته باشند.

انتهای پیام//د. ص.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۶ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
بیچاره کارگر هیچ کسی هم حمایتش نمیکنه‌فقط میخوان با کاهش دستمزدش وندادن حق حقوقش برای خودشون ثروت جمع کنند .پس طرح تبدیل وضعیت کارگران شرکتی وپیمانکاری چیشد همش الکیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۴ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
عدم انجام تکالیف مصرح قانونی توسط صنایع از جمله فضای سبز ، مهار آبهای سطحی ، ساماندهی آب باطله ، بهسازی جاده های مرگ محدوده صنایع ، عدم اجرای پروژه های زیرساختی و تعلل در مطالعه واجرای آنها که عدم النفع اجرای آنها درحال حاظر هزینه اجرای پروژه ها را تا 10 برابر افزایش داده ، انتصاب افراد بر مبنای روابط و هزاران مشکل دیگر در حوزه معادن سنگان وجود دارد. بنده 3 سال بعنوان مشاور در حوزه تإأمین زیرساختهای صنایع با شرکتهای مختلف کار کردم . تخلفهای مالی شدید بین کارفرما ومشاوران و پیمانکران علی الخصوص شرکت زیر ساخت با کارشناسان برق منطقه ای ، مشاور و پیمانکاران خط و پست جدید برق و پروژه های دیگر بالغ بر 10 % هزینه به قرارداها تحمیل شد بخاطر حق حساب کارفرما و سایر عوامل . رشوه و حق حساب در شرکت زیرساخت بیداد میکند و نفع این حضرلت در طولانی شدن پروژه ها و کاسبی خودشان بوده نه تسریع در اجرای پروژه ها ، بسیاری از خریدها و پروژه ها توسط یک شرکت و یک تیم و نفرات خاص انجام میشود . صنایع هم برای اینکه در مسابقه راه اندازی وافتتاح صوری طرحها نظیر افتتاح سال گذشته فولاد سنگان که هنوزهم اون خط افتتاح شده ، کار نمیکند و تعطیل است ولی در ازای افتتاح صوری هریک از مدیران فولاد سنگان از جمله امرایی و تیمش نفری تا 300 میلیون پاداش گرفتند و ....
بازرسی کل کشور اگر اراده ای دارد بطور کارشناسی ودقیق ورود کند ...