پارلمان عراق ۷ فوریه را به عنوان تاریخ برگزاری جلسه برای انتخاب رئیس جمهور این کشور تعیین کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان - ریاست شورای نمایندگان عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که امروز (پنج شنبه) این نهاد به منظور بررسی مفاد و رویه‌های مربوط به نامزدی سمت ریاست جمهوری تشکیل جلسه داد. در این جلسه مقرر شد تا روز دوشنبه آینده، ۳۱ ژانویه (۱۱ بهمن) پس از طی مراحل قانونی به استناد قانون شماره ۸ سال ۲۰۱۲، اسامی نامزد‌های ریاست جمهوری که دارای شرایط قانونی باشند، اعلام شود.

به گزارش العربیه، این شورا همچنین اعلام کرد که در این جلسه مقرر شد تا روز دوشنبه ۷ فوریه (۱۸ بهمن) جلسه‌ای برای انتخاب رئیس جمهور برگزار شود.

روز چهارشنبه یک منبع خبری در چارچوب هماهنگی گروه‌های شیعی اعلام کرده بود که برهم صالح، نامزد اتحادیه میهنی کردستان گزینه‌ای است که از سوی بیشتر نیرو‌های چارچوب هماهنگی برای تصدی پست ریاست جمهوری در دور دوم حمایت می‌شود و برهم صالح در ساعت‌های آینده رسما گزینه چارچوب هماهنگی برای این سِمت خواهد بود. از سوی دیگر، شواهد حاکی از آن است که فراکسیون صدر به رهبری مقتدا صدر نزدیک‌ترین گروه به حزب دموکرات کردستان است.

در انتخابات ریاست جمهوری عراق، ۲۶ کاندید از جمله ۱۱ شخصیت سیاسی کُرد از جمله شیلان فواد، نخستین کاندیدای ریاست جمهوری عراق وجود دارد. هر کاندیدا برای کسب این مقام باید رای ۲۲۰ نماینده مجلس را به دست آورد. برهم صالح برای تصدی پست ریاست جمهوری با هوشیار زیباری، نامزد حزب دمکرات کردستان رقابت می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۲۲:۱۴ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
آقای زیباری از الان بهتون تبریک میگم موفق باشید عراق این دوره با عراق دوره های قبل بسیار متفاوت تر و پویاتر خواهد بود هر چند باب دل ایران نیست ولی چه میشه کرد
آخرین اخبار