سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: تقویت زیرساخت‌های گردشگری به موازات برنامه‌های توسعه‌ای این استان در دستور کار قرار گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان شهرکرد - علی حیدری گوجانی روز پنجشنبه در نخستین ستاد اجرایی خدمات سفر چهارمحال و بختیاری با اشاره به جایگاه گردشگری گفت: تقویت زیرساخت‌های گردشگری همزمان و به موازات برنامه‌های توسعه‌ای این استان در دستور کار قرار گیرد.

با توجه به احداث تونل‌های جدید، جاده‌های در دست ساخت و توسعه محور‌های ارتباطی موجود در استان، زیرساخت‌های گردشگری به‌طور همزمان تقویت و احداث شود.


بیشتر بخوانید


چهارمحال و بختیاری پتانسیل و ظرفیت مطلوب برای جذب گردشگران را دارد و باید رعایت ضوابط و مقررات در توسعه زیرساخت‌های گردشگری مورد توجه جدی باشد.

شناسایی کمبود‌های مربوط به زیرساخت‌های گردشگری در استان و برنامه‌ریزی برای جبران این کمبود‌ها از طریق جذب اعتبارات دولتی و مشارکت بخش خصوصی ضروری است.

برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی طرح‌های مرتبط با گردشگری سلامت در این استان جزو برنامه‌های اولویت‌دار مسئولان مرتبط باشد.

ساماندهی تمامی ورودی‌های استان، شهرستان‌ها، شهر‌ها و روستاها، نصب تابلو‌های راهنمای گردشگری و میراث‌فرهنگی، تعریف و بارگذاری موقعیت (لوکیشن) مناطق تاریخی و گردشگری استان از طریق نرم‌افزار‌های قابل جستجو در اینترنت در دستور کار قرار گیرد.

ارتقای شاخص امنیت در افزایش حضور گردشگران و مسافران در مناطق مختلف این استان تاثیرگذار خواهد بود.

هدایای تمامی جلسات، سمینار‌های علمی، کنفرانس‌ها، همایش‌ها و جشنواره‌ها در استان از تولیدات صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی همین استان باشد و این اقدام در حمایت از فعالان صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی و با هدف رونق اقتصادی و اشتغال‌زایی در استان انجام شود.

علاوه بر ضرورت حفظ میراث‌فرهنگی، بازنگری در حرائم مکان‌های تاریخی و ساماندهی آن در دستور کار اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قرار گیرد.

رسانه‌های گروهی در سطح ملی و استانی تولیدات مربوط به چهارمحال و بختیاری را در مکان‌های تاریخی و گردشگری استان تهیه کنند.

برای اجرای احداث پارکینگ طبقاتی در مجاورت پل زمانخان شهرستان سامان از توان بخش خصوصی بهره‌گیری شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار