قناعت با سفر به مرز ماهیرود در نشستی با مولوی روحانی والی فراه افغانستان برای افزایش تعاملات تجاری رایزنی کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان بیرجند - استاندار خراسان جنوبی امروز با سفر به مرز ماهیرود، در نشست مشترک با والی ولایت فراه افغانستان گفت: جمهوری اسلامی ایران در چارچوب ارزش‌های نظام و حفظ منافع ملی آماده توسعه همکاری‌های اقتصادی، تجاری و فرهنگی با کشور‌های دوست و همسایه به ویژه افغانستان است و به همین منظور برنامه‌ها و اقداماتی را به منظور توسعه دیپلماسی اقتصادی انجام داده است.

او گفت: راهبرد‌های ایران کمک به بازسازی زیرساخت‌های اقتصادی و تجاری افغانستان، تقویت شبکه‌های حمل و نقل و ترانزیت، حمایت از همکاری بخش خصوصی، همکاری در بخش آموزش نیروی انسانی متخصص و توسعه فناوری اطلاعات، توسعه ولایت‌های افغانستان در نزدیکی مرز ایران، امنیت در مرز‌های مشترک، مشارکت در طرح‌های آموزشی و بهداشتی و همکاری‌های علمی و فرهنگی است.

قناعت گفت: خراسان جنوبی آمادگی و درخواست فعال شدن و رونق همه بازارچه‌های مشترک مرزی استان با کشور افغانستان را دارد.


بیشتر بخوانید


استاندار خراسان جنوبی گفت: دفتر صدور روادید در مرز ماهیرود و مرکز ولایت فراه افغانستان به منظور تسهیل و تسریع در صدور ویزا و انجام امور تجار و سرمایه گذاران مورد انتظار است و راه اندازی کنسولگری افغانستان در بیرجند و کنسولگری ایران در استان فراه از دیگر خواسته‌ها و انتظارات است که به آسان سازی تجارت کمک می‌کند.

او گفت: استان برای برگزاری مستمر نشست‌های دو طرف در بیرجند، مرز ماهیرود و ولایت فراه به منظور بررسی راهکار‌های توسعه همکاری‌ها و برای افزایش ساعت کاری در مرز ماهیرود و ارائه خدمات و انجام امور تجاری در روز‌های تعطیل با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی ذیربط دوطرف آمادگی کامل را دارد.

قناعت گفت: خراسان جنوبی آمادگی خود را جهت واردات کالا از افغانستان به ویژه مواد معدنی و اقلام کشاورزی با استقرار قرنطینه جهت کمک به برقراری توازن نسبی تجاری با ایران اعلام می‌کند و برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در مرز ماهیرود و خراسان جنوبی به اتباع افغانستان و توسعه و تسهیل توریسم درمانی آمادگی کامل داریم.

استاندار خراسان جنوبی به لزوم فعال شدن اتاق مشترک ایران و افغانستان با محوریت استان و همچنین اتاق مشترک ولایت فراه اشاره کرد و گفت: استان برای احداث خط انتقال و تأمین برق مورد نیاز ولایت فراه و مناطق مرزی هم مرز با خراسان جنوبی و همچنین صادرات سوخت به افغانستان و تأمین بخشی از سوخت مورد نیاز ولایت فراه و ساکنان مناطق و روستا‌های مرزی افغانستان آماده است.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار