رییس مرکز مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی وزارت صمت گفت: هدف اصلی تهیه سند آمایش ایجاد اشتغال و ارزش افزوده در حوزه صنعت، معدن و تجارت است.

باشگاه خبرنگاران جوان رشت - احمد تشکینی، رییس مرکز مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی وزارت صمت در جلسه تبیین طرح آمایش صنعتی و معدنی وتجاری که در استان گیلان برگزار شد، گفت: تدوین سند آمایش یکی از مهمترین پروژه‌های دولت سیزدهم و وزارت صمت به شمار می‌رود که بر اساس توانمندی‌ها و پتانسیل‌های هر استان و شهرستان آماده می‌شود.

به گفته او، تهیه این سند برای ۴۵۰ شهرستان در دستور کار قرار گرفته که در قالب سند شهرستانی، استانی و ملی تعریف شده است.

هدف اصلی تهیه سند آمایش ایجاد اشتغال و ارزش افزوده در حوزه صنعت، معدن و تجارت است.

پروژه‌هایی که بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، پروژه‌های دارای زنجیره ارزش افزوده هستند و واحد‌های راکدی که توانمندی بازگشت به چرخه تولید را دارند در قالب این طرح قرار می‌گیرند.

احیای معادن راکد و توسعه زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی نیز از جمله واحد‌های مشمول در این طرح می‌باشند.

سند آمایش تا پایان سال ۱۴۰۴ عملیاتی و در سطح کشور اجرا می‌شود.

هدف گذاری هر استان به تفکیک شهرستان، و فعالیت‌های صنعتی، معدنی و تجاری متناسب با پتانسیل ها‌ی هر استان، مورد نظر طرح آمایش صنعتی و معدنی وتجاری می‌باشد.

در مواردی برخی واحد‌های صنعتی، بدون نقشه راه و زیرساخت مناسب احداث شدند که باعث هدر رفت سرمایه شده است، طرح آمایش نقشه راهی برای احداث صنایع در مناطقی با توجیه اقتصادی نشان می‌دهد.

در حال حاضر در ۲۸ استان کار نهایی طرح آمایش نهایی شده است و هفته‌ای یک جلسه با وزیر صمت در این خصوص جلسه برگزار کردیم و مقرر شد، اطلاعات ذی نفعان در حوزه صمت در پرتال جدید وزارتخانه بارگذاری شود و تا اواسط اسفند رونمایی کامل از اطلاعات صورت پذیرد.

 

 

انتهای پیام/م.‌ی

برچسب ها: وزارت صمت ، سند آمایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.