مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: تاکنون سه بیمار در اثر ابتلا به سویه امیکرون در استان آذربایجان شرقی فوت شده اند و موارد ابتلا نیز به‌صورت صعودی در حال افزایش است.

باشگاه خبرنگاران جوان تبریز -خیاط زاده در خصوص آخرین وضعیت کرونایی استان آذربایجان شرقی گفت: موارد ابتلا و درگیری با سویه امیکرون در استان ما در حال افزایش بوده و تعداد مراجعین سرپایی نیز زیاد شده است.

تاکنون ۱۰۳ مورد ابتلا به سویه امیکرون در آذربایجان شرقی شناسایی شده است که از این تعداد نیز سه نفر آن‌ها فوت کردند که دو نفر آن‌ها هیچ واکسنی تزریق نکرده بودند و نفر سوم نیز دوز سوم را تزریق نکرده بود، اما هر سه مورد دارای بیماری زمینه‌ای بودند.

روزانه به طور میانگین ۵۵ تا ۶۰ مورد مثبت ابتلا به امیکرون را در استان شناسایی می‌کنیم که تعداد فوتی‌ها در استان ما فعلا افزایش نیافته است، اما شیب موارد مثبت ابتلا به‌صورت صعودی است.

 سویه امیکرون نیز مانند سویه‌های قبلی ویروس کرونا است، اما با این تفاوت که در سویه‌های قبلی افراد حس بویایی و چشایی خود را به طور کامل از دست می‌دادند، ولی در این سویه به میزان بسیار کمی از حواس کاسته می‌شود همچنین اشک ریزش، آب ریزش بینی و سردرد نیز از علایم معمول آن است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.