امام جمعه اصفهان گفت: اولویت دستگاه‌های مسئول برای مبارزه با قاچاق کالا باید به صورت گسترده و کلان باشد نه اینکه اجناس کمی از یک مغازه‌دار توقیف شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان - آیت الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد گفت: اولویت دستگاه‌های مسئول برای مبارزه با قاچاق کالا باید به صورت گسترده و کلان باشد نه اینکه اجناس کمی از یک مغازه‌دار توقیف شود و آن مسئول افتخار کند به اینکه با قاچاق کالا، مبارزه کرده است.

او این موضوع را در دیدار با مدیر کل گمرک استان اصفهان اعلام کرد و گفت: بنابراین نباید جنس فردی که دارای برگ سبز است و جنسی را که از شهرهای مرزی کشور آورده به عنوان قاچاق شناخته شود؛ دولت باید مبادی اصلی قاچاق کالا را بررسی کند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان می گوید: تمامی دفاتر گمرک باید در خود گمرک مستقر باشند نه اینکه در بندرعباس و دیگر نقاط، بارگیری صورت بگیرد و دفاتر اداری آن در تهران، استان‌ها و شهرستانها دایر باشد.

مدیر کل گمرک استان اصفهان نیز در این دیدار گفت: یکی از اقدام های موثری که در گمرک ایجاد شد حذف اسناد بود که با راه‌اندازی سامانه جامع گمرکی بسیاری از اسناد به صورت مجازی صادر می شوند.

او گفت: درآمد گمرکات استان اصفهان در ۱۰ ماه سپری شده از امسال هفت هزار و ۶۵ میلیارد ریال بوده که ۱۶۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

مدیرکل گمرک استان اصفهان می گوید: کاهش زمان صادرات، استفاده از فناوری‌های نوین در ترخیص کالا و کاهش مراجعه حضوری، اجرای بسته حمایت از تولید و اعطاء ضمانت‌نامه گمرکی یک‌ساله برای واحد‌های تولیدی فعال، بهره‌گیری از انبار‌های اختصاصی تولید کنندگان، کاهش هزینه تولید و حل مشکلات صادرکنندگان واحد‌های تولیدی از دیگر اقداماتی است که در گمرک استان اصفهان انجام شده است.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.