رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در نشست هم اندیشی مدیران مردمی اعتکاف کشور برگزاری مراسم اعتکاف امسال را تابع شرایط کرونایی دانست.

باشگاه خبرنگاران جوان قم -حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی روز پنجشنبه در «نشست هم اندیشی مدیران مردمی اعتکاف کشور» در مسجد امام حسن عسکری (ع) قم  با اشاره به ادامه شیوع کرونا گفت: کشور در شرایط کنونی نیاز به تنفس و فضای معنوی دارد، اما با این وجود همه مسئولان ملی و مذهبی کشور تابع دستورات بهداشتی و شیوه نامه‌های ابلاغی خواهند بود و برگزاری مراسم اعتکاف امسال بستگی به شرایط کرونایی دارد.

به گفته او ستاد مرکزی اعتکاف در توسعه کمی و کیفی این سنت مذهبی طی سال‌های اخیر تاثیرات مثبت زیادی برجای گذاشته است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: تلاش سازمان تبلیغات بر این است که اعتکاف رجبیه و رمضانیه با شکوه و کیفیت بالاتری در سطح کشور برگزار شود.

قمی گفت: باید دانش فنی و تجربه چهار دهه اخیر کشور در برگزاری آیین مذهبی و سنت دینی اعتکاف را به نحو شایسته‌ای کاربردی کرده و از آن استفاده عملیاتی کرد.

او گفت: دفاتر هنری سازمان در سطح کشور تبلیغات اعم از خبرگزاری، حوزه‌های هنری و سایر معاونت‌ها در خدمت توسعه فرهنگ اعتکاف خواهد بود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی می گوید: سازمان تبلیغات اسلامی از برگزاری آیین مذهبی و سنت اعتکاف در شهرستان و مناطق کم برخودار حمایت می‌کند تا این آیین با قوت در تمام شهر‌های کشور برگزار شود.

نشست یک روزه هم اندیشی مدیران مردمی اعتکاف کشور با حضور مسوولان استانی این ستاد و پیام تصویری آیت الله عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید در مسجد امام حسن عسکری (ع) قم در حال برکزاری است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار