مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی از استقرار دانش آموزان دبستان چهکند تا هفته آینده در ساختمان جدید این مدرسه خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان بیرجند - با طرح گلایه‌ای از اهالی روستای چهکند بیرجند مبنی بر وضعیت نامناسب دبستان این روستا، پیگیر موضوع شدیم.

گویا قرار بوده ساختمانی جدید با مشارکت خیّرین مدرسه ساز برای دانش آموزان این روستا ساخته شود و در اختیار آن‌ها قرار گیرد، اما هنوز دانش آموزان در مکان قبلی درس می‌خوانند.

وضعیت نامناسب ورودی مدرسه، مشکلات بهداشتی، نبود سیستم‌های گرمایش و سرمایش مناسب و رفت و آمد حیوانات علی الخصوص سگ‌های ولگرد درمدرسه از جمله مسائل و مشکلاتی است که در دبستان روستای چهکند وجود دارد.

هفته آینده، موعد استقرار دانش آموزان در ساختمان جدید

برای پیگیری این موضوع و بررسی وضعیت ساختمان جدید این مدرسه با چاوشان مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی گفتگو کردیم.

چاوشان گفت: ساختمان جدید مدرسه چهکند به لحاظ فیزیکی آماده شده است، اما نیازمند زیرساخت‌هایی از جمله آب، برق و گاز است.


بیشتر بخوانید


او گفت: گازکشی این بنا به پایان رسیده است و تا اواسط هفته آینده، ساختمان مدرسه در اختیار دانش آموزان قرار خواهد گرفت تا بتوانند در آن تحصیل کنند.

چاوشان گفت: اگر در بخش‌هایی از ساختمان جدید نیز مشکلات ظاهری وجود دارد، می‌توان از طریق پیمانکار نسبت به رفع مشکل اقدام کرد.

هم اکنون ۳ هزار مدرسه و ۱۰ هزار کلاس درس با ۱۸۰ هزار دانش آموز در استان وجود دارد.

حدود ۱۲ درصد مدارس استان تخریبی هستند و حدود ۳۸ درصد مدارس استان نیازمند بهسازی و مقاوم سازی هستند و بیش از ۵۰ درصد مدارس استان از استحکام کافی برخوردارند.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار