مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس گفت: مبلغ پرداختی به مقرری بگیران بیمه بیکاری امسال نسبت به پارسال حدود ۳۵ درصد افزایش داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - مصطفی هاشمی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس از پرداخت ماهانه ۴۱ میلیارد تومان به بیکار شده‌های استان خبر داد.

او گفت: بر اساس آمار سامانه بیمه بیکاری و رصد مقرری بگیران تا پایان د‌ی ماه امسال ۱۳ هزار و ۷۵۰ مقرری بیمه بیکاری در این سامانه ثبت شده که میزان پرداختی به آن‌ها بر اساس حقوق دریافتی‌شان متفاوت بوده، اما کمترین میزان پرداختی معادل با حداقل حقوق و دستمزد مصوب قانون کار در هر سال است.

هاشمی گفت: مبلغ پرداختی به مقرری بگیران بیمه بیکاری در سال جاری نسبت به پارسال حدود ۳۵ درصد افزایش داشته است که عمدتاً ناشی از افزایش حداقل حقوق مصوب قانون کار است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس با بیان این که به این افراد ماهانه بیش از ۴۱ میلیارد تومان مقرری پرداخت شده است، گفت: به این افراد د ۱۰ ماهه امسال بیش از ۴۱۰ میلیارد تومان از سوی سازمان تأمین اجتماعی پرداخت شده است.

هاشمی گفت: در فارس به طور متوسط سالانه ۱۲ هزار تا ۱۴ هزار نفر مقرری بگیر بیکاری از سازمان تأمین اجتماعی هستند که اگر رکود فعلی اقتصاد‌ی ادامه پیدا کند و بنگاه‌های اقتصاد‌ی رو به تعطیلی روند بی شک این تعداد افزایش پیدا خواهد کرد.

او با اشاره به تلاش‌ها برای اشتغال دوباره مقرری بگیران گفت: حرفه آموزی توسط آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و حتی سوادآموزی آن‌ها از جمله این اقدامات است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس با تأکید بر این که اشتغال مجدد بیکار شده‌ها نیاز به اعطای مشوق به کارفرمایانی دارد که این افراد را به کار می‌گیرند، گفت: مشوق‌های بیمه‌ای و مالیاتی از جمله موارد‌ی است که باعث تشویق کارفرما برای به کارگیری نیرو‌های بیکار شده و مقرری بگیر دارد که متأسفانه در سال جاری بر خلاف سال‌های گذشته مشوق بیمه‌ای کارفرمایان برای به کارگیری این افراد در سراسر کشور قطع شده و از این مشوق امسال خبری نیست.

هاشمی، پرداخت تسهیلات ارزان قیمت اشتغالزا به کارفرمایان در ازای به کار گیری مقرری بگیران و یا تسهیلات خود اشتغالی به مقرری بگیران بیمه بیکاری را در کاهش تعد اد این مقرری بگیران موثر دانست.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۰ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
چرا حقوق این ماه را مثل سال قبل برداخت کردن تغییر نکرده
آخرین اخبار