وزارت خارجه اعلام کرد قوانین بین‌المللی در چارچوب قوانین اسلامی و ارزش‌های افغانی رعایت می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان - وزارت خارجه دولت موقت طالبان در این بیانیه نشست اسلو را پردستاورد خوانده است.

وزارت خارجه طالبان با انتشار بیانیه‌ای نشست اسلو را سازنده توصیف کرد و اعلام کرده است که این نشست‌ها باعث شده است تا طالبان به نگرانی‌های بین‌المللی رسیدگی و بیشتر سوءتفاهم‌ها را حل کند.

در این بیانیه آمده است که اعضای اتحادیه اروپا، بریتانیا، آمریکا و نمایندگان مؤسسات بین المللی خیریه از پیشرفت‌های طالبان در زمینه تأمین امنیت، مبارزه با فساد و آموزش قدردانی کرده اند.

وزارت خارجه طالبان در ادامه این بیانیه یادآور شده است که در این نشست  در مورد نگرانی‌های مربوط به حقوق بشر و حقوق زنان بحث و تبادل نظر صورت گرفته و از جانب طالبان به مشارکت کنندگان نشست اسلو اطمینان داده شده است که قوانین بین‌المللی در چارچوب قوانین اسلامی و ارزش‌های افغانی رعایت می‌شود.

وزارت خارجه حکومت سرپرست طالبان، تداوم این نشست‌ها را برای اعتمادسازی و جلب کمک‌های بشردوستانه مؤثر خوانده و بر ادامه این نشست‌ها تأکید کرده است.

عبدالقهار بلخی سخنگوی وزارت خارجه طالبان امروز چهارشنبه در توئیتر خود نوشت: در نشست اسلو  در مورد کمک‌های بشردوستانه، رفع محدودیت‌های بانکی و آزادسازی ذخایر ارزی بانک مرکزی افغانستان گفت‌وگوهای جدی و مؤثری انجام شده است.

عبدالقهاربلخی گفت: امیر خان متقی  سرپرست وزارت خارجه،  برنامه‌ها، دستاوردها و سیاست‌های جدید طالبان را در زمینه وضع قوانین با نمایندگان کشورهای اروپایی و آمریکا در میان گذاشته است.

نشست اسلو با حضور نمایندگان اتحادیه اروپا، آمریکا، هیأت طالبان و اعضای جامعه مدنی افغانستان برای مدت سه روز در پایتخت ناروی برگزار شد.

انتهای پیام/ ه

برچسب ها: ناروی ، طالبان ، حقوق بشر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.