استاندار آذربایجان شرقی بر ضرورت افزایش ارتباط استان‌های مرزی کشورمان با کشور‌های همسایه تاکید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان تبریز - عابدین خرم در تشریح برنامه‌های سفر به جمهوری آذربایجان گفت: پیرو سیاست دولت سیزدهم و توصیه‌های رئیس جمهوری اسلامی ایران، ارتباط استان‌های مرزی با کشور‌های همسایه مهم و لازم است.

 در همین زمینه سفر ۲ روزه‌ای با حضور وزیر راه و شهرسازی، معاون وزیر امور خارجه به همراه استاندار اردبیل در قالب هیئتی و همچنین بازدیدی از مناطق آزاد شده از اشغال با هدف افزایش و تقویت ارتباطات صورت گرفت.

 با توجه به تجربیات شرکت‌های ما و ابراز علاقه طرف آذربایجانی، مقرر شد پیمانکاران و شرکت‌های فنی مهندسی کشورمان در بازسازی مناطق آزادشده قره‌باغ مشارکت فعال داشته باشند.

 مشارکت در ساخت راه آهن، بازسازی مناطق و زیر ساخت‌های منطقه توسط بخش خصوصی ایران، ترانزیت کالا بین دو کشور از مسیر مناطق آزاد شده، ایجاد پل خودرویی، گمرکی و راه آهن، ایجاد شهرک‌های صنعتی در جبرئیلی، راه اندازی توربین‌های برق سد خداآفرین، فعال سازی گذرگاه خدا آفرین از دستاورد‌های این سفر بود.

 برقراری تعرفه متوازن، برقراری پرواز تبریز _باکو و بالعکس برای ارتباط تجار و تولید کنندگان، برقراری راه آهن تبریز نخجوان، ایجاد شهرک‌های صنعتی و تبادل هیات‌ها و برگزاری نمایشگاه‌ها از دیگر دستاورد‌های این سفر است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.