مسئول بیماری‌های خاص و پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : هر فرد مرگ مغزی با اهدای سایر نسوج، بافت‌های بدن و ارگان‌های اصلی می‌تواند زندگی ۵۰ بیمار را بهبود ببخشد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- بهنام روندی گفت : در حال حاضر در کشور ۲۵ هزار بیمار داریم که ادامه حیات آن‌ها با اهدای عضو گره خورده است.

به گفته مسئول بیماری‌های خاص و پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه متأسفانه به علت نرسیدن عضو پیوندی روزانه ۱۰ نفر از این تعداد را از دست می‌دهیم و از طرفی در کشور سالانه ۱۲ هزار بیمار مرگ مغزی داریم که حداقل چهار هزار نفر از آن‌ها با ارگان‌های سالم و حیاتی قابلیت اهدای عضو دارند.

در مرگ مغزی عملکرد تمامی قسمت‌های مغز برای همیشه و بدون بازگشت از بین می‌رود و با کما که به علت بیماری‌های متعدد و آسیب به ارگان‌های حیاتی عملکرد قسمتی از مغز دچار اختلال می‌شود و قابل بازگشت است، متفاوت است.

با اهدای اعضای اصلی هر فرد مرگ مغزی مانند ریه‌ها، قلب، کلیه‌ها، لوزالمعده، کبد و روده‌ها مستقیما جان هشت بیمار نجات می‌یابد، و با اهدای سایر نسوج همچون تاندون‌ها، استخوان‌ها، نسوج و پوست در مجموع می‌تواند زندگی ۵۰ بیمار نیازمند را بهبود بخشید.

طبق قوانین کشور تنها داشتن کارت اهدای عضو برای این امر کافی نیست و رضایت خانواده‌ها ضروری است، بنابراین علاوه بر داشتن کارت اهدای عضو حتما باید خانواده‌ها هم توجیه باشند و از رضایت قلبی فرد برای اهدای عضو آگاه باشند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.