رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان گفت: بیش از ۵۰ درصد از سوانح درون شهری همدان مربوط به رانندگان زن است.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان- سرهنگ فرخ جمالی گفت: استقبال بانوان برای دریافت گواهینامه رانندگی رو به افزایش است  و به طور میانگین از هر ۴۰ سانحه رانندگی در معابر درون شهری همدان در بیش از ۲۰ مورد، رانندگان زن هستند.

او گفت:بیشترین تخلف رانندگان زن در معابر درون شهری، رعایت نکردن حق تقدم هنگام ورود از فرعی به اصلی، ورود به میادین، تغییر مسیر ناگهانی و ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه است کهدر مسیر‌های فرعی به ۸۰ درصد نیز افزایش می‌یابد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان گفت:در برف و کولاک اواخر هفته گذشته نیز برخی از رانندگان زن به علت نداشتن تجربه و مهارت کافی سهم زیادی در بروز سوانح رانندگی داشتند چرا که به یکباره با فشار دادن پدال ترمز و لیز خوردن وسیله نقلیه روی سطح لغزنده عامل بروز چند سانحه خسارتی شدند.

سرهنگ جمالی گفت: رانندگان زن در مواجهه با خطر به علت هراس، عکس العمل ضعیفی دارند و زمان ورود به معابر پُرترافیک و شلوغ دچار استرس و ترس در حین رانندگی می‌شوند.

او گفت: سهم رانندگان زن در سوانح هنگام ورود به معابر فرعی و کوچه‌ها به علت باریک شدن مسیر، بالا بودن شمار کوچه‌های منتهی به مسیر فرعی و افزایش تردد از کوچه‌ها به سمت این مسیر‌ها افزایش یافته و به ۸۰ درصد می‌رسد.

رئس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان ادامه داد: برخی از بانوان مقید به رعایت قوانین نبوده و اقدام به پارک دوبل و پارک وسیله نقلیه در معابر ممنوعه به ویژه در مقابل مدارس کرده همچنین با وجود چندین بار هشدار مامور پلیس نسبت به توجه به اخطار مامور راهنمایی و رانندگی و جابه جایی وسیله نقلیه اقدامی نمی‌کنند.

بیش از ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو در همدان تردد دارند.

منبع ایرنا

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.