رئیس دفتر ارتباط با جامعه و صنعت دانشگاه جهرم گفت: دفتر ارتباط صنعت وزارت علوم دوره‌های مهارت‌آموزی دانشگاه‌های کشور را پایش کرد که این دانشگاه با برگزاری دوره‌های مختلف مهارت‌آموزی در شاخصه‌های مختلف رتبه بسیار خوب گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - محمدحسن همت‌پور رئیس دفتر ارتباط با جامعه و صنعت دانشگاه جهرم گفت:  با توجه به تغییرات گسترده در عرصه اجتماع، تغییر مشاغل موجود و با توجه به حجم گسترده دانش‌آموختگان دانشگاهی، اهمیت توجه به بحث توانمندسازی دانشجویان بیش از پیش احساس می‌شود. 

او با اشاره به اینکه بر همین اساس دانشگاه های مختلف کشور با توجه به سیاست‌های موجود آموزش عالی و تأکید آن‌ها بر این امر اقدامات مختلفی را در دستور کار خود قرار داده‌اند، گفت: سامانه مجازی دانشگاه جهرم و صفحات مجازی  در دسترس تشکل‌های دانشجویی بود و نهادهای زیرمجموعه امورفرهنگی دانشگاه جهرم مانند انجمن‌های علمی و کانون‌ها، نیز  با سازمان‌هایی که در وضعیت جذب نیرو قرار دارند، تعامل برقرار کردند.

همت‌پور گفت: مجموع تعداد ساعات آموزش در این رویدادها از طریق انجمن‌های علمی و کانون‌های دانشگاه جهرم که در بازه زمانی معین‌شده، برگزار شد، ۸۱ساعت و ۵۶ دوره بوده است که این دوره‌ها با توجه به شیوع ویروس کووید ۱۹، به‌صورت مجازی بوده است.

رئیس دفتر ارتباط با جامعه و صنعت دانشگاه جهرم گفت: ارتقای سطح مهارت‌های فنی و مهندسی و کشاورزی دانشجویان به منظور آشنایی با تجهیزات و فناوری‌های صنعت و کشاورزی و آشنایی با محیط‌ها و فضاهای کاری، در قالب کارآموزی انجام می‌ شود.

او گفت:  در این قسمت مهارت‌هایی که شامل مجموعه توانایی‌های فردی و درون فردی بوده که این مهارت‌ها شامل مهارت‌های ارتباطی، رفع استرس، تفکر انتقادی، گوش‌دادن و سواد رسانه‌ای است و این مهارت‌ها مشخص می‌کند فرد چگونه با دیگران ارتباط برقرار می‌کند یا عکس‌العمل نشان می‌دهد.

همت پور گفت: حدود ۵ دوره با مشارکت واحدهای صنعتی برگزار شد و در مجموع ۳ هزار و  ۲۸۱ نفر در این دوره‌ها شرکت کردند.

رئیس دفتر ارتباط با جامعه و صنعت دانشگاه جهرم با اشاره به مهارت‌ افزایی و اشتغال‌پذیری در دانشگاه‌های ایران و آمار دوره های مهارت‌افزایی و نمودارهای آماری، گفت: از بین دانشگاه‌های وزارت عتف، دانشگاه جهرم با بهبود رتبه نسبت به سنوات قبل در رده ۱۹ کشور و بالاتر از دانشگاه‌هایی چون دانشگاه خلیج فارس بوشهر، باهنر، هرمزگان، یزد، سیستان و بلوچستان، رازی و تمام دانشگاه‌های صنعتی کشور مانند صنعتی شریف، شاهرود، شیراز، و بابل  ایستاد.

او گفت: دانشگاه جهرم از لحاظ تعداد شرکت‌کنندگان در دوره‌های مهارت‌آموزی در رتبه ۱۳ کشور قرار دارد.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز واقع شده است.

منیع: ایرنا

انتهای پیام/ت

 

برچسب ها: صنعت ، مهارت آموزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار