کتاب «مثبت سه» نوشته حجت الاسلام سید حسین موسوی به چاپ هشتادم رسیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان - کتاب «مثبت سه» با موضوع فرزندآوری نوشته سید حسین موسوی است. این کتاب توسط انتشارات هیئت امروز منتشر و به چاپ هشتادم رسیده است. افرادی همچون حجت الاسلام علیرضا پناهیان، حجت الاسلام محمد قمی، خانم مژده لواسانی از این پویش حمایت کردند.

سید حسین موسوی درباره اهمیت این کتاب گفت: رهبر انقلاب اسلامی از سال ۹۱ دغدغه جمعیت و فرزندآوری را مطرح کردند. ایشان بار‌ها و بار‌ها در طول این ۹ سال از وضعیت جمعیت در آینده صحبت کرده‌اند. با اینکه ایشان همیشه نسبت به آینده در عرصه‌های مختلف اقتصادی و فرهنگی امیدوار بوده‌اند، اما در مورد جمعیت ایران در سال‌های آینده نگران هستند. متخصصان هم معتقد هستند که اگر این مسیر ادامه پیدا کند، در آینده‌ای نزدیک با بحران جمعیت روبرو خواهیم بود. این پویش مسیری برای تبلیغ و ترویج این امر است.

آقای موسوی با اشاره به برگزاری پویشی از این کتاب گفت، در هر استان یک نفر به عنوان دبیر در قالب یک شبکه مردمی فعال شده است. تمام برنامه‌های این پویش مردمی است و اداره کل تبلیغات اسلامی استان تهران و جامعه ایمانی مشعر حامی آن هستند.

این پویش که اواخر آذر امسال شروع شده است، تا ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ ادامه دارد.

تاکنون کتاب مثبت سه به چاپ هشتادم رسیده و در سرتاسر کشور توزیع شده است. مردم باید بعد از مطالعه این کتاب به سوالات مطرح شده پاسخ دهند تا در این پویش شرکت کنند. علاقه‌مندان برای شرکت در پویش و تهیه کتاب با ۳٠ درصد تخفیف و ارسال رایگان، باید عدد ۳ را به سامانه ۳٠٠٠۱۵۴۲ ارسال کنند. پاسخ سوالات مسابقه نیز باید از طریق پیامک به همین شماره اعلام شود.

در بخش‌هایی از این کتاب آمده است: وجود فرزندان در خانواده آثار و فواید جسمانی و روحی و روانشناختی فراوانی برای والدین به دنبال دارد. خانواده‌هایی که از نعمت فرزند برخوردارند بیش از خانواده‌های بدون فرزند از زندگی لذت میبرند. توصیه به فرزند آوری و تبیین برکات آن در زندگی از نگاه اسلام، فرهنگ ایران و یافته‌های دانش تجربی اشاره به بخش مهمی از جنبه‌های کیفیت زندگی افراد در خانواده دارد. وجود فرزندان در خانواده بر ساحت‌های مختلف زندگی اثر میگذارد. از جمله مشکلات و ناهمواری‌ها، عامل قدرت والدین، سلامت جسمی و شادکامی والدین، استحکام بنیان خانواده، ارتقا شخصیت انسانی و مواردی از این دست که در ادامه به بررسی برخی آثار و برکات فرزند آوری میپردازیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار