رئیس آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت:امسال ۳ هزار و ۸۰۰ همدانی در طرح همیاران طبیعت عضو شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان-سید امین مشعریان با اعلام رشد ۱۵۰ درصدی ثبت نام همدانی‌ها در طرح همیاران طبیعت امسال، از عضویت ۳۸۰۰ همدانی در این طرح نیز خبر داد.

از آغاز امسال تا کنون ۲۳۴۰ نفر در طرح همیاران طبیعت نام نویسی کرده‌اند.

او گفت: طرح همیاران طبیعت یکی از طرح‌های اصلی ما در بحث آموزش و ترویج است و امسال نسبت به دو سال گذشته که این طرح آغاز شده عملکرد مطلوبی داشتیم و رشد ۱۵۰ درصدی نام نویسی نشان دهنده استقبال از این طرح بوده است.

رئیس اداره آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان در ادامه گفت: در سال ۱۴۰۰ آمار نام نویسی همیاران طبیعت به ۳۸۰۰ نفر رسیده و این در حالی ست که از آغاز این طرح تا پایان سال ۱۳۹۹، ۱۴۶۰ نفر در طرح نام نویسی کرده بودند.

همیاران طبیعت در سه سطح دانش‌آموز، مروج و محافظ دسته‌بندی می‌شوند که محافظین پس از شرکت در کلاس‌های آموزشی در گروه‌های اطفای حریق، آموزش‌های لازم را می‌بینند و در مواقع لزوم کمک می‌کنند.

به گفته مشعریان مروجین به عنوان ترویج‌دهندگان فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی فعالیت می‌کنند، گفت: پس از ثبت نام همیاران طبیعت، آموزش‌های مختلفی از جمله در حوزه اطفای حریق و پیشگیری حریق، ارائه شد و در این زمینه عملکرد خوبی داشتیم که این موضوع سبب شد حریق امسال در منابع طبیعی قدری پایین بود که می‌توان گفت، میزان آن نزدیک به صفر بوده است.

او گفت: نام نویسی در این طرح هیچ محدودیت زمانی و سنی ندارد و تمام افراد می‌توانند در آن مشارکت داشته باشند.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.