اعمال قوانین سختگیرانه برای مهار کرونا در پکن موجب نارضایتی دیپلمات‌های آمریکایی شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان- دو منبع آگاه که نخواستند نامشان فاش شود خبر دادند روز گذشته برخی دیپلمات‌های آمریکایی از دولت بایدن خواستند اجازه دهد آن‌ها چین را به مقصد کشورشان ترک کنند. این دیپلمات‌ها می‌گویند دولت بایدن قادر نیست با چین در مقابل قوانین سرسخت کرونایی مقابله کند. 

به گفته خبرگزاری رویترز، این منابع آگاه گفتند دیپلمات‌های آمریکایی به این دلیل که دولت بایدن قادر به معافیت آن‌ها از محدودیت‌های کرونایی اعمال شده در سراسر چین نیست بسیار ناراحتند و می‌خواهند در صورت موافقت مقامات، چین را ترک کنند.

وزارت خارجه آمریکا در واکنش به این خبر اعلام کرد: هیچ تغییری در وضعیت فعالیت سفارت آمریکا در چین ایجاد نشده است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این باره تاکید کرد: هر گونه تغییر در مورد وضعیت کارکنان و دیپلمات‌های سفارت آمریکا در چین صرفاً به شرایط سلامت، ایمنی و امنیت شغلی همکاران ما و اعضای خانواده آن‌ها بستگی دارد.

منابع آگاه می‌گویند وزارت خارجه آمریکا در نظرسنجی که اخیراً از کارکنان سفارت خود در چین به عمل آورده به این نتیجه رسیده که بیش از ۲۵ درصد از کارکنان می‌خواهند هر چه سریعتر چین را به مقصد کشورشان ترک کنند.

یکی از دیپلمات‌های آمریکایی که نخواست نامش فاش شود گفت: اعمال قرنطینه به کارکنان سفارت‌ها باید اقدامی اولیه باشد و هیچ اجباری در آن لحاظ نشود. آمریکا باید هر چه سریعتر اقدامی تلافی جویانه علیه چین انجام دهد.

در نخستین ماه‌های همه گیری کرونا در جهان، آمریکا حدود ۱۳۰۰ نفر از دیپلمات‌های خود در چین به همراه خانواده‌های آن‌ها را از پکن تخلیه کرد. دولت چین از دیپلمات‌های تمامی کشور‌ها می‌خواهد قوانین کرونایی و قرنطینه‌ها را رعایت کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار