نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی گفت: حل معضل بی‌آبی منطقه سیستان نیازمند نسخه دائمی و پایدار است.

 باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان - حبیب‌الله دهمرده  گفت: حل معضل بی‌آبی منطقه سیستان نیازمند نسخه دائمی و پایدار است و نمی‌توان به ورود مقطعی آب از سوی کشور افغانستان دل خوش کرد چرا که همین حق‌آبه حداقلی هم به درستی به سوی ایران رهاسازی نمی‌شود.

او گفت: نمی‌توان به ورود مقطعی آب از سوی افغانستان دل خوش کرد.

نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی گفت: بی‌آبی در دو دهه اخیر امان مردم سیستان را بریده و موجب شده بخش قابل توجهی از مردم منطقه به دیگر نقاط مهاجرت کنند که این موضوع معضلات متعددی ایجاد خواهد کرد و بخشی از حاشیه‌نشینی دیگر شهر‌های استان نیز ناشی از بیکاری و ناچاری مردم سیستان به مهاجرت به مناطق حاشیه‌ای است.

او می گوید: طرح‌هایی از جمله انتقال آب دریای عمان و تامین آب از طریق حفر چاه‌های ژرف از جمله طرح‌های پایداری است که دولت باید با اولویت برای تامین آب منطقه سیستان دنبال کند و روند چنین پروژه‌هایی با دلخوشی‌های مقطعی از جمله ورود آب از سوی افغانستان، نباید کند شود.

دهمرده گفت: منطقه سیستان تنگه احد ایران اسلامی است و در این راستا دولت باید توجه ویژه‌ای به حل معضلات متعدد مردم این خطه از جمله بی‌آبی و خشکسالی، معضل جدی نبود اشتغال و بیکاری و مشکلات زیست محیطی از جمله پراکنده شدن ریزگرد‌ها داشته باشد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار