رئیس کل دادگستری استان البرز در دیدار‌های مردمی، با حضور در مجتمع شهید بنی جمالی با مراجعان محمدشهر، ماهدشت، کیانمهر و مهرشهر دیدار و به مشکلات شهروندان رسیدگی کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز - حسین فاضلی هریکندی به همراه رئیس کل محاکم و دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و تعدادی از معاونان دادگستری کل استان و نماینده مرکز رسانه در استان با حضور در مجتمع قضایی شهید بنی جمالی، ضمن دیدار و گفتگو با قضات و کارکنان این مجموعه به دیدار با مراجعان به این حوزه قضایی پرداخت.

رئیس کل دادگستری استان البرز گفت: این دیدار‌ها زمینه گفت‌وگوی بدون واسطه با اصحاب پرونده‌ها، مراجعان و همکاران را فراهم می‌آورد که امروز نیز به دیدار با مراجعین مجتمع قضایی شهید بنی جمالی و دادسرای ناحیه چهار محمدشهر و اصحاب پرونده ساکن در محمدشهر، ماهدشت، کیانمهر و مهرشهر اختصاص داشت.


او می گوید: موضوعات و مشکلات متعددی توسط مراجعان طرح شد که تسریع در رسیدگی، توجه به دلایل ابرازی و مشکلات مربوط به نحوه اجرای احکام از مهمترین آن‌ها بود و از آن جایی که پرونده‌های مربوط به حوزه قضایی مهرشهر، کیانمر، محمدشهر و ماهدشت در این مجتمع رسیدگی می‌شود مشکلات و مسائل مورد اشاره از سوی مردم عمدتا ماهیت یکسانی داشتند.

فاضلی هریکندی گفت: منشا تشکیل برخی از پرونده‌ها نیز مربوط به نبود اطلاعات کافی حقوقی و عدم استفاده از مشاوران حقوقی به هنگام تنظیم قراردادهاست و در نتیجه آن شاهد معاملاتی هستیم که صرفا بر اساس اعتماد شکل می‌گیرند و سپس با تحقق اختلاف، منشا دعاوی حقوقی و کیفری زیادی می‌شود.

به گفته رئیس کل دادگستری استان البرز: دادگستری استان از نظر میانگین بالای ورودی به شعب، جزو پنج استان نخست کشور است  وهمین موضوع مشکلاتی را برای مجموعه قضایی استان ایجاد کرده که با توسعه فیزیکی و ایجاد شعبه و جذب نیروی انسانی این مشکلات را برطرف کنیم؛ البته در ماهدشت، مجتمع قضایی در دست احداث داریم که امیدواریم در صورت تامین اعتبار حداکثر تا ۶ ماه آینده مورد بهره برداری قرار گیرد تا مشکلات مردم این مناطق برطرف شود.

انتهای پیام/ر.ن



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.