استرالیا قوانینی برای حذف پست‌های توهین آمیز ایجاد کرد

قانون ایمنی آنلاین استرالیا بیان می‌کند که در صورت حذف نشدن پست‌های توهین آمیز پلتفرم‌ها ۵۵۵ هزار دلار استرالیا جریمه خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان - اگر بزرگسالان استرالیایی در رسانه‌های اجتماعی مورد آزار و اذیت قرار گیرند، می‌توانند با دولت این موضوع را در میان بگذارند. قوانین جدید به کمیسر امنیت الکترونیک استرالیا اجازه می‌دهد تا پلتفرم‌هایی مانند توئیتر، فیسبوک و اینستاگرام را مجبور کند تا ظرف ۲۴ ساعت موارد مربوط به سواستفاده سایبری را حذف کنند، در غیر این صورت با جریمه سنگینی مواجه خواهند شد.

به گزارش mashable، اصلاحات قانون ایمنی آنلاین استرالیا که توسط مقامات دولتی به عنوان اولین طرح حذف سواستفاده سایبری در جهان برای محافظت از بزرگسالان توصیف شده، روز یکشنبه پس از تصویب در سنای استرالیا، اجرایی شد. بر اساس این قانون جدید، کمیسیون امنیت الکترونیکی می‌تواند در صورتی که پستی ظرف ۴۸ ساعت پس از دریافت شکایت حذف نشد، اخطار حذف را برای پلتفرم صادر کند.

این بدان معنا نیست که استرالیایی‌ها می‌توانند در مورد هر توئیتی که به نظرشان قابل اعتراض است، به دولت مراجعه کنند. پست‌های توهین‌ آمیز باید «تهدید کننده، آزاردهنده یا توهین‌ آمیز» باشند. این بدان معنی است که احساسات صدمه دیده کافی نیست و پست‌هایی که ویژگی‌هایی مانند نژاد یا جنسیت را هدف قرار می‌دهند تحت این قانون قرار نمی‌گیرند.

استرالیا و قوانین فضای مجازی

جریمه چند صد هزار دلاری در انتظار متخلفان

کمیسر امنیت الکترونیکی خاطرنشان کرد که معیار‌هایی برای تعیین اینکه چه چیزی تحت عنوان موارد سواستفاده سایبری که بزرگسالان استرالیایی را هدف قرار می‌گیرد، اعلام خواهد شد تا اطمینان حاصل شود که آزادی بیان محدود نمی‌شود. اگر شرکتی درخواست حذف یک پست را رد کند، ممکن است تا ۵۵۵ هزار دلار استرالیا جریمه شود. اگر مکرراً امتناع کنند، عواقب آن می‌تواند شدیدتر باشد.

دفتر پل فلچر، وزیر استرالیا در رسانه‌ای گفت: "طبق این قوانین جدید، اگر وب‌ سایت‌ها یا برنامه‌ها به طور سیستماتیک اعلامیه‌های حذف eSafety را برای این نوع محتوا نادیده بگیرند، استرالیا می‌توانند این سایت‌ها را از موتور‌های جستجو جدا کند یا برنامه‌هایشان را از فروشگاه‌های اپلیکیشن حذف کند. " متا شرکت مادر واتساپ و اینستاگرام تمایل خود را برای همکاری با دولت استرالیا تحت قوانین جدید نشان داد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.