دانستنی‌های فناورانه؛

چگونه تعداد صفحات را در iOS ۱۵ و iPadOS ۱۵ مدیریت کنیم؟

در این خبر نحوه تغییر صفحات و خلاص شدن از شر موارد اضافی در iOS ۱۵ و iPadOS ۱۵ آمده است.

باشگاه خبرنگاران جوان - گا‌ها کاربران در دریایی از نماد‌ها گم شده و نمی‌توانند برنامه مورد نظرشان را در گوشی هوشمند پیدا کنند. این مورد ناشی از بالا بودن تعداد برنامه‌های باز شده در صفحه اصلی تلفن است.

به گزارش appleinsider، برخی مواقع بیش از حد برنامه‌هایی روی صفحه‌نمایش iPhone یا iPad برای جستجو در یک بازه زمانی ظاهر می‌شوند. اپل امکانی را برای مدیریت برنامه‌ها در اختیار کاربران قرار می‌دهد؛ ویژگی که جابه‌جایی برنامه‌ها و مرتب‌سازی آن‌ها در پوشه‌ها را فراهم می‌کند. اضافه شدن برنامه کتابخانه به iOS ۱۴ یک گزینه برای کنار گذاشتن برنامه‌ها از صفحه اصلی بود و فضایی را برای نمایش ویجت‌ها و سایر برنامه‌ها فراهم کرد. یکی از دلایل مدیریت صفحات و برنامه‌ها روی صفحه اصلی، کاهش تعداد برنامه‌ها و صفحات ناخواسته است.

مدیریت برنامه ها در iOS ۱۵

مراحل مدیریت صفحات روی صفحه اصلی گوشی

می‌توان تعدادی از برنامه‌های مربوط به کار را در صفحه‌ای به عنوان صفحه کاری یا پوشه برنامه کاری مرتب کرد. با انجام چنین کاری زمان جستجو به حداقل می‌رسد. می‌توان برای مدیریت صفحات روی صفحه اصلی سه گام زیر را انجام داد؛ تنظیم برنامه‌ها طبق اولویت ها، پنهان کردن و حذف صفحات. در مرتب سازی مجدد صفحات، ترتیب مشاهده آن‌ها با کشیدن انگشت تغییر می‌کند.

ابتدا یک قسمت خالی از صفحه اصلی را لمس کرده و طولانی فشار دهید، تا زمانی که نماد‌های برنامه شروع به تکان خوردن کنند. روی ردیف نقطه‌ها به سمت پایین صفحه ضربه بزنید. نقاط نشان دهنده تعداد صفحاتی موجود در iPhone یا iPad است. برای تغییر ترتیب، تصاویر صفحات را به چپ و راست بکشید. پس از اتمام، روی Done در گوشه بالا و سمت چپ ضربه بزنید.

مخفی کردن برنامه ها در گوشی

نحوه حذف صفحات در iOS ۱۵ و iPadOS ۱۵

پس از لمس یک قسمت خالی از صفحه اصلی و انتخاب ردیف نقطه‌ها، روی علامت محصور شده در زیر صفحه مدنظر ضربه بزنید. سپس با ناپدید شدن علامت، گزینه Done در گوشه بالا را انتخاب کنید. برای آشکار کردن یک صفحه پنهان، همان دستورالعمل‌ها را دنبال کرده و روی دایره خالی ضربه بزنید. برنامه‌های پنهان در کتابخانه وجود داشته و از دستگاه شما حذف نمی‌شوند. برای حذف یک صفحه همان مراحل قبل را تکرار کرده و این بار روی نماد منهای نمایش داده شده در سمت چپ بالای تصویر صفحه ضربه بزنید. در کادر «حذف این صفحه»، روی Remove ضربه بزنید. پس از اتمام، Done را انتخاب کنید.

حذف صفحات اضافی در iOS ۱۵


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار