در مراسمی از پوستر جشنواره شعر همای رحمت در تبریز رونمایی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان تبریز - جوانپور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تبریز در مراسم رونمایی از پوستر جشنواره همای رحمت گفت:در جشنواره شعر همای رحمت اشعار باید به زبان ترکی و در منقبت حضرت علی (ع) باشد که همه می‌توانند آثار خود را به دبیر خانه جشنواره تا ۱۵بهمن ماه ارسال کنند.

شعر کلاسیک (غزل، مثنوی، قصیده، رباعی، دوبیتی، چارپایهو...) شعر نو (نیمایی، آزاد، وشعر سپید) و ترانه و شعر محاروره از قالب‌های شعر‌های ارسالی به جشنواره است.

هر نفر با ۳ اثر در هر بخش می‌تواند شرکت کند که ۵ جایزه برای افراد زیر ۱۸سال و ۵ جایزه دیگر برای افراد بالای ۱۸سال در نظر گرفته شده است.

این جشنواره در ۱۰ استان مختلف کشور به زبان‌های محلی برگزار می شود که اختتامیه آن هم به صورت حضوری و هم به صورت مجازی ۲۴بهمن ماه در سالن شهریار دانشگاه آزاد اسلامی برگزار خواهد شد.

 از عموم مردم درخواست می شود تا اشعار خود را در منقبت مولا علی (ع) به دبیرخانه ارسال کنند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی گفت: دانشگاه آزاد در کنار وظایف اصلی خود اقدامات دیگری هم انجام می‌دهد که قابل ستایش است. یکی از این اقدامات در بخش محیط زیست  است که هفته گذشته در مورد دریاچه ارومیه کتابی رونمایی شد و امروز هم رونمایی از این پوستر که بسیار ارزنده و ارزشمند است.

در جشنواره همای رحمت توجه ویژه‌ای به ولادت باسعادت مولای متقیان (ع) و بحث اهل بیت (ع )شده  است که همه باید به آن توجه کنیم.

در برگزاری این جشنواره باید به همه شعرا توجه شود .

شعرای جوانی که به تازگی به این عرصه ورود کرده اند را باید تشویق کنیم تا در زمینه شعر اهل بیت (ع )بیشتر فعال شوند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.