مدیر نظارت بر خدمات شهری شهرداری کرمانشاه از جمع آوری روزانه بطور میانگین ۷۰۰ تن زباله در شهر کرمانشاه خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- احسان احمدی نصر گفت: حجم زباله‌های تولید شده در فصول مختلف سال متفاوت است. هرچه به فصل بهار و تابستان نزدیک می‌شویم حجم زباله‌ها هم در حال افزایش است. بیشترین حجم زباله تولید شده مربوط به فصل تابستان است و در فصول سرد سال زباله کمتری داریم.  در مجموع در کل سال بطور میانگین روزانه ۷۰۰ تن زباله از سطح شهر جمع آوری می‌شود که در این روز‌های سرد سال حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ تن است.

کرمانشاه یک کلانشهر با وسعت بالاست و مشکل اینجاست که در این شهر بزرگ مانند دیگر کلانشهر‌ها افراد راس یک ساعت مشخص زباله‌ها را بیرون نمی‌گذراند، بنابراین مجبوریم طی سه شیفت کاری اقدام به جمع آوری زباله کنیم.

به گفته احمدی نصر، هم اکنون در سه شیفت صبح، بعدازظهر و شب زباله‌ها از سطح شهر جمع آوری می‌شوند که این کار موجب خستگی نیرو‌های شهرداری و فرسودگی خودرو‌ها شده است.  اگر مردم شهر راس یک ساعت مشخص مثلا ۲۱ شب زباله‌ها را درب منزل بگذارند، می‌توان طی یک شیفت کاری اقدام به جمع آوری زباله‌ها کرد.

هم اکنون جمع آوری زباله‌های سطح شهر از مخازن صورت می‌گیرد. در حال حاضر بیش از دو هزار مخزن جمع آوری زباله در سطح شهر داریم. سرقت این مخازن یکی از معضلات خدمات شهری شهرداری است. هزینه خرید هر مخزن بالاست، بنابراین جبران سرقت هر مخزن برای ما کار دشواری است.

 طرح جمع آوری زباله از درب منزل در دستور کار قرار دارد. برای اجرای این طرح قرار است صحبت‌هایی با شهردار جدید داشته باشیم و پس از موافقت ایشان این طرح در دستور کار قرار می‌گیرد. با اجرای این طرح مردم باید زباله‌های خود را راس ساعت ۲۱ شب درب منزل بگذارند تا شهرداری نسبت به جمع آوری آن‌ها اقدام کند.

انتهای پیام/ ط.پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۳ ۰۵ بهمن ۱۴۰۰
درست اطلاع رسانی نمیشه