مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی گفت: ظرفیت‌های مناسبی برای همکاری وزارت امور خارجه با صنعت پتروشیمی وجود دارد و باید از آن‌ها استفاده کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان اهواز - سید امید شهیدی نیا گفت: ظرفیت تولید منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی  ۱۸.۵ میلیون تن  به ارزش بیش از ۵.۵ میلیارد دلار است که این میزان تولید  روانه بازار‌های داخلی و خارجی می‌شود و این نشان دهنده اهمیت این منطقه و نیز  وجود زمینه‌های مناسب برای جذب سرمایه گذاری‌های جدید و نیز رشد صادرات است.

به گفته او  وجود خوراک مناسب،   برق و آب  و نیز راه‌های ارتباطی و اسکله‌های  تخصصی برای صادرات  از مزیت‌های منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با ۲۸۵۰ هکتار وسعت است  و ما هیچ منعی برای سرمایه گذاری‌های خارجی نداریم و در چارچوب قوانین کشور آماده حمایت از سرمایه گذاران هستیم.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی می‌گوید: تاکنون در منطقه ۱۹ میلیارد دلار سرمایه گذاری شده است و یک میلیارد نیز در بخش  زیر ساخت‌ها سرمایه گذاری شده است و تسهیل سرمایه گذاری و مسائل بازرگانی می‌تواند منجر به تکمیل زنجیره ارزش در صنعت پتروشیمی شود.

این مقام مسئول گفت: رفع موانع صادرات و  افزایش تعامل و همکاری دولت و بخش خصوصی  با برگزای چنین بازدید‌ها و دیدار‌هایی می‌تواند منجر به کسب نتایج اثر بخشی  شود و پیامد آن افزایش ظرفیت تولید در صنعت پتروشیمی و تامین کامل نیاز‌های داخلی  و رشد صادرات  خواهد بود.

 میر مسعود حسینیان دستیار وزیر امور خارجه و مدیرکل خاورمیانه و شمال آفریقا، سید رسول موسوی مدیرکل آسیای جنوبی و نیز  پیمان سعادت دستار وزیر و مدیرکل  اروپای غربی وزارت امور خارجه، سعید کوزه چی دستیار مدیرکل اقتصاد مقاومتی همراه با تعداد دیگری از روسا و کارشناسان این وزارت در سفری دو روزه از طرح‌ها و مجتمع‌های پتروشیمی مستقر در منطقه ماهشهر بازدید خواهند کرد.

این هئیت امروز از پتروشیمی‌های کارون و بندر امام و همچنین شرکت فجر انرژی خلیج فارس بازدید کردند و با حضور در پتروشیمی‌های منطقه از نزدیک با روند فعالیت‌های جاری، دستاورد‌ها و نیز برخی چالش‌های موجود آشنا می‌شود.

انتهای پیام/م
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.