فرماندهی نیروی هوایی آمریکا اعلام کرد نیرو‌های این کشور در امارات هنگام حمله بامداد امروز نیرو‌های یمنی به ابوظبی ناچار شدند به پناهگاه بروند.

باشگاه خبرنگاران جوان- در پی عملیات بامداد امروز نیرو‌های یمنی علیه امارات و عربستان، نیرو‌های آمریکایی حاضر در پایگاه هوایی الظفره بار دیگر مجبور شدند به پناهگاه بروند.

فرماندهی نیروی هوایی آمریکا در خاورمیانه گفت: «نیرو‌های ما در زمان حمله (یمنی ها) به ابوظبی به پناهگاه رفتند.»

این مقام ادعا کرد از آمادگی کافی برای مواجه با چنین حملاتی برخوردار بوده اند.

در حمله دوشنبه گذشته یمنی‌ها به امارات نیز نیرو‌های آمریکایی حاضر در امارات مجبور به حضور در پناهگاه‌ها شدند. مقامات ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا پس از نخستین حمله یمنی‌ها به امارات اعلام کردند نیرو‌های این کشور در امارات هنگام حمله اخیر نیرو‌های یمنی به ابوظبی ناچار شدند به پناهگاه بروند.

بنابر اظهارات سخنگوی نیرو‌های مسلح یمنی، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در عملیات «طوفان یمن ۲» اهداف حیاتی و حساسی را با موشک‌های بالستیک ذوالفقار در ابوظبی و با پهپاد‌های صماد ۳ اهدافی را در دبی امارات هدف قرار دادند.

همچنین نیرو‌های یمنی با پهپاد‌های صماد ۱ و قاطف کی ۲ تعدادی از پایگاه‌های نظامی را در عمق عربستان در منطقه شروره و سایر مناطق منهدم کرد و تعدادی از مواضع حیاتی و حساس در جیزان و عسیر عربستان هدف موشک‌های بالستیک یمن قرار گرفتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار