امام جمعه شیراز گفت: ۲۷ کمیته برای بزرگداشت دهه فجر در فارس در راستای برگزاری یک جشن دینی، کلی و میهنی راه‌اندازی شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز -  امام جمعه شیراز در نشست هم‌اندیشی ستاد بزرگداشت دهه فجر در فارس با تاکید براینکه برنامه‌های دهه فجر باید جشنی دینی و میهنی باشد، ایجاد نشاط و امیدآفرینی در این جشن‌ها را با دوری از هرگونه غفلت، خواستار شد.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام گفت: یکسری کار‌ها در راستای گرامیداشت دهه فجر توسط دستگاه‌ها در حال انجام است که مانند همه فعالیت‌های دیگر خداوند می‌بینید و ملائکه می‌نویسند و روز قیامت هم همراه ما خواهد بود.

او گفت: خداوند می‌فرماید اگر کسی کار خوب و با کیفیت ارائه کند، ضایع نمی‌شود یعنی کار بدون کیفیت، ضایع است.

امام جمعه شیراز گفت: ۲۷ کمیته برای بزرگداشت دهه فجر در فارس در راستای برگزاری یک جشن دینی، کلی و میهنی راه‌اندازی شده است.

آیت‌الله دژکام گفت: تا نامی از جشن به میان آورده می‌شود، یک بار معنایی ایجاد می‌شود وبه نظر می‌رسد که بسیاری این بار معنایی را بد برداشت می‌کنند و بد هم عمل می‌شود.

او گفت: جشن در فارسی یک آیین ارتباط با خداوند است که پیش از اسلام هم چنین بوده و وقتی از جشن سخن به میان می‌آید، ذهنیت به سمت اینکه باید نشاط باشد می‌رود، اما غفلت با واقعیت عید و جشن منافات دارد.

امام جمعه شیراز گفت: موسیقی حرام نیست بلکه باید جلوی آن نوع موسیقی که غفلت می‌آورد در جشن ملی و میهنی گرفته شود، لذا نشاط بله غفلت نه! و باید چارچوب مشخص شود و یاد بگیریم و یاد بدهیم.

آیت‌الله دژکام گفت: کاری به گزارش آماری ندارم، اما ۲۷ کمیته داریم که اگر هر کمیته‌ای در طول دهه فجر سه کار اثر گذار و با کیفیت داشته باشد بار خودمان را می‌بندیم.

او در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه پارسال در مراسم شهادت شاهچراغ (ع) خجالت کشیدم، تاکید کرد: باید کار مناسبی برای شهادت احمد بن موسی (ع) انجام شود.

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: در مناسبتی مانند عاشورا کربلا محور است، اما در شهادت احمد بن موسی (ع) شیراز محور است و باید کاری کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار